Έρευνα της Mastercard: Τα ταξίδια του 2022 θα ξεπεράσουν τα επίπεδα της προ – covid εποχής
Υπερβολική αύξηση στις αεροπορικές κρατήσεις για λόγους εργασίας και αναψυχής
Μετά από δύο χρόνια αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών, όλα δείχνουν πως ο κόσμος θέλει να κερδίσει πίσω τον χαμένο χρόνο σπεύδοντας να κλείσει το επόμενό του ταξίδι. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η έρευνα της Mastercard η οποία αποκαλύπτει πως οι ι αεροπορικές κρατήσεις του 2022 αναμένεται να ξεπεράσουν αυτές τις προ – covid εποχής. Παράλληλα, οι δαπάνες σε κρουαζιέρες, λεωφορεία και τρένα σημειώνουν εξίσου σημαντική βελτίωση.
Συγκεκριμένα, η νέα έρευνα του Mastercard Economics Institute, Travel 2022: Trends and Transitions, αποτυπώνει την κατάσταση που επικρατεί στην τουριστική βιομηχανία σε 37 αγορές, συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας ύστερα από μια δύσκολη διετία και σε μια περίοδο όπου οι περιορισμοί έχουν μειωθεί σημαντικά και το εμβόλιο κατά της νόσου COVID-19 είναι διαθέσιμο.
Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard, εάν οι αεροπορικές κρατήσεις συνεχιστούν με τον τρέχοντα ρυθμό, εκτιμάται ότι το 2022 θα υπάρξουν πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια περισσότεροι επιβάτες παγκοσμίως σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών της και την ευρεία γκάμα διαθέσιμων δεδομένων, η έρευνα εξετάζει τις κύριες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας.
Τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης έως τον Απρίλιο 2022
Τα κύρια ευρήματα της έρευνας Mastercard Economics Institute, Travel 2022: Trends and Transitions:
- Οι αεροπορικές κρατήσεις του 2022 για λόγους εργασίας και αναψυχής ξεπέρασαν τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Μέχρι το τέλος Απριλίου, οι παγκόσμιες αεροπορικές κρατήσεις για λόγους αναψυχής ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 κατά 25%, ενώ οι κρατήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων αυξήθηκαν κατά 25% και 27%, αντίστοιχα. Επιπλέον, τα επαγγελματικά ταξίδια με αεροπλάνο ξεπέρασαν τα επίπεδα πριν από την πανδημία για πρώτη φορά τον Μάρτιο, ενώ τον Απρίλιο παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Η επιστροφή στο γραφείο συνέβαλλε σημαντικά σε αυτή την αύξηση.
- Οι βιομηχανίες μεταφορών παρουσιάζουν ανάκαμψη. Οι παγκόσμιες δαπάνες για κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά 62 ποσοστιαίες μονάδες από τον Ιανουάριο έως το τέλος Απριλίου, παρότι παραμένουν κάτω από τα επίπεδα του 2019. Επιπλέον, τα ταξίδια με λεωφορεία επέστρεψαν στα προ της πανδημίας επίπεδα, ενώ οι επιβατικές σιδηροδρομικές δαπάνες παραμένουν κατά 7% χαμηλότερες. Παράλληλα, τα ταξίδια με αυτοκίνητο διατηρούν την ήδη αυξημένη τους ζήτηση, με τις δαπάνες για διόδια και ενοικιάσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται σχεδόν κατά 19% και 12%, αντίστοιχα.
- Οι ταξιδιώτες προτιμούν διακοπές που περιλαμβάνουν κάποιο είδος εμπειρίας. Οι δαπάνες σε βιωματικά ταξίδια αυξήθηκε κατά 34% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, καθώς τον τελευταίο χρόνο, έχει αυξηθεί η ζήτηση των ταξιδιωτών για βιωματικές εμπειρίες. Τα μπαρ, τα νυχτερινά κέντρα, τα λούνα παρκ, τα μουσεία, οι συναυλίες και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών. Οι διεθνής δαπάνες για τουριστικές εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 60% στη Σιγκαπούρη και περίπου 23% στις ΗΠΑ. Ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση των δαπανών κάθε μήνα το 2022 υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας 140% τον Απρίλιο.
- Η αποκλιμάκωση των περιορισμών επαναπροσδιορίζει τον τουριστικό χάρτη για το 2022. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το επίπεδο ευκολίας ενός ταξιδιού αποτελεί κινητήριο παράγοντα για τους ταξιδιώτες στην επιλογή προορισμού. Με τα περιοριστικά μέτρα να παρουσιάζουν χαλάρωση σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμο, εκτός από μέρη της Ασίας-Ειρηνικού, οι πλέον κορυφαίοι προορισμοί για τουρίστες παγκοσμίως είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία, η Ισπανία και η Ολλανδία.
Ο Bricklin Dwyer, Chief economist της Mastercard και Επικεφαλής του Mastercard Economics Institute δήλωσε σχετικά: «Η διάθεση των καταναλωτών να βρουν ξανά τις ισορροπίες τους και να επιστρέψουν στην κανονικότητα της προ-πανδημικής ζωής, αναπληρώνοντας τον χαμένο χρόνο, μας γεμίζει αισιοδοξία και νιώθουμε ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί.»
Διαβάστε επίσης: TIMES: Δύο ελληνικά ξενοδοχεία στη λίστα με τα πιο ρομαντικά του κόσμου
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις