«Ψηφίζουν» Ελλάδα οι ξένοι τουρίστες – Πώς επιλέγουν διακοπές οι Ευρωπαίοι
Τι δείχνει η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών
Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στο top-10 των προορισμών στις 13 αγορές που εξετάζει η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, με εξαίρεση την αγορά των ΗΠΑ.
Βάσει στοιχείων του UNWTO για το έτος 2021 για το οποίο υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία η χώρα μας κατείχε την πρώτη θέση στην αγορά της Κύπρου, τη δεύτερη θέση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και την τρίτη θέση στις αγορές της Γαλλίας, του Ισραήλ και της Σερβίας.
Παράλληλα, η Ελλάδα κατατάσσεται τέταρτη στις αγορές της Ρουμανίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας, πέμπτη στην Αυστρία, έκτη στη Γερμανία, στην Ελβετία, στο Βέλγιο και όγδοη στην Ολλανδία και τη Σουηδία.
Στο top-5 των Μεσογειακών προορισμών η Ελλάδα
Όσον αφορά στους Μεσογειακούς προορισμούς, η Ελλάδα βρίσκεται σε όλες τις αγορές στο top-5 των κυριότερων προορισμών.
Σε σχέση με το 2019, την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, η Ελλάδα ανέβηκε μια θέση ως προορισμός στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ελβετία και τη Σουηδία, δύο θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από το Βέλγιο, τρεις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ, τέσσερις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία και πέντε θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Γαλλία. Υποχώρηση δύο θέσεων καταγράφηκε στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Σερβία και τριών θέσεων στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τη Ρουμανία.
Τα κριτήρια επιλογής τόπου διακοπών
Σύμφωνα με τη μελέτη, στους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών για τα ταξίδια είναι η σχέση ποιότητας-τιμής και ο καιρός (οι μετεωρολογικές συνθήκες).
Ακολουθούν η χαλάρωση, η πολιτιστική εμπειρία, οι ειδικές τιμές/προσφορές, η εμπειρία ζωής, η ευκολία στο ταξίδι (πχ απευθείας πτήσεις), η απόσταση του ταξιδιού, οι ποιοτικές εγκαταστάσεις για παιδιά/οικογένεια, η δυνατότητα επίσκεψης σε φίλους/συγγενείς, η σύσταση από φίλους/συγγενείς, οι δραστηριότητες περιπέτειας στην ύπαιθρο, οι διαδικτυακές κριτικές και η εξοικείωση με τον προορισμό. Οι υπόλοιποι παράγοντες δεν ξεπερνούν το 10% σχεδόν σε όλες τις επιμέρους αγορές.
Δημοφιλέστερες οι διακοπές σε παραλία/θέρετρο
Σχετικά με τον τύπο διακοπών που απολαμβάνουν περισσότερο, οι διακοπές σε παραλία/θέρετρο είναι οι δημοφιλέστερες καταλαμβάνοντας ποσοστά από 53% έως 67% ανάλογα με τη χώρα.
Ακολουθούν -με ποσοστό λιγότερο από 50%- το οδικό ταξίδι, το staycation, οι διακοπές δράσης/περιπέτειας, οι διακοπές για spa/απόδραση, οι διακοπές σε θεματικό πάρκο, η κρουαζιέρα και τα χειμερινά αθλήματα.
Τα υψηλότερα ποσοστά προτίμησης για παραλία/θέρετρο εντοπίζονται στις αγορές της Ιταλίας (67%), της Σουηδίας (67%), της Ελβετίας (66%), της Αυστρίας (64%), της Γερμανίας (64%), του Ηνωμένου Βασιλείου (64%), των ΗΠΑ (62%), της Ρουμανίας (62%) και του Ισραήλ (61%).
Υψηλή προτίμηση για οδικό ταξίδι από την άλλη πλευρά παρατηρείται στις αγορές των ΗΠΑ (53%), της Ρουμανίας (48%), της Ελβετίας (42%), της Ολλανδίας (42%) και της Πολωνίας (41%).
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις