Επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ σε logistics
Θα δημιουργηθούν δύο νέα και πράσινα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη
«Ανοίγει» ο δρόμος για να δημιουργηθούν δύο νέα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας με στόχο να αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικοί κόμβοι και να αναβαθμιστεί ο κλάδος των logistics. Πρόκειται για τα νέα επιχειρηματικά πάρκα στην Φυλή της Αττική και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στην Θεσσαλονίκη.
Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Το Πάρκο Μεταφορών και logistics της Φυλής και το επιχειρηματικό πάρκο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στην Θεσσαλονίκη αποτελούν έργα που στόχο έχουν να αλλάξουν τον κλάδο των logistics της χώρας. Πρόκειται για δύο επιχειρηματικά πάρκα που θα εκτείνονται σε συνολική έκταση που θα ξεπεράσουν τα 1.100 στρέμματα, θα φιλοξενήσουν εκατοντάδες επιχειρήσεις, θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και γενικότερα στην ανάπτυξη του κλάδου των logistics ο οποίος έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Πρόκειται για επενδύσεις, που σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς θα ξεπεράσουν συνολικά τα 800 εκατ. ευρώ. Στόχος με τις συγκεκριμένες επενδύσεις είναι να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η γεωστρατηγική θέση της χώρας μας στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επενδύσεις στις οποίες έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να αναπτυχθεί η ελληνική Οικονομία. Δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος παρουσιάζοντας το νέο «παραγωγικό μοντέλο», παρουσία του πρωθυπουργού, μέσω του οποίου προβλέπονται σημαντικά κίνητρα για να πραγματοποιηθούν στρατηγικές και εμβληματικές επενδύσεις σε όλη την Ελλάδα αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων logistics και στην αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Ειδικότερα ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι στόχος με την δημιουργία βιώσιμων εμπορευματικών κέντρων είναι η ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της Εθνικής Στρατηγικής Logistics, με τη δημιουργία δύο νέων logistics centers, ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό τη μετεγκατάσταση σε αυτά μεγάλου αριθμού εταιρειών μεταφοράς που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση κεντρικών οδικών αρτηριών και τη βελτίωση της κίνησης στις δύο πόλεις. Μάλιστα ο υπουργός Ανάπτυξης είχε προαναγγείλει ότι εξετάζονται και άλλες περιοχές σε όλη την Ελλάδα όπως οι χώροι των λιμανιών σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πάτρα, Κόρινθο, Ηγουμενίτσα αλλά και οι Σέρρες.
Αττική
Πολλαπλά οφέλη για την εθνική Οικονομία, τους επιχειρηματίες, το περιβάλλον και τον δήμο Φυλής θα έχει η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στην Φυλή. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στον Ελαιώνα της Αττικής αναμένεται να μεταφερθούν στην Φυλή. Θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου και για τον δήμο Φυλής, θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης ενώ 4.000 φορτηγά αναμένεται να απομακρυνθούν από τον Κηφισό σε ημερήσια βάση, που σημαίνει ότι θα υπάρξει αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής κίνησης.
Για τις επιχειρήσεις logistics αναμένεται να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος τεχνολογικά και λειτουργικά οργανωμένος χώρος που στόχο έχει να καλύπτει πλήρως ανάγκες τους. Η ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου θα γίνει σε έκταση 447 στρεμμάτων στην περιοχή «Σπηλιές» του δήμου Φυλής. Από το συγκεκριμένο επιχειρηματικό πάρκο θα υπάρχει σύνδεση τόσο με την Αττική Οδό όσο και από σιδηροδρομικό οδικό δίκτυο. Συνολικά θα υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθούν στο επιχειρηματικό πάρκο περίπου 350 επιχειρήσεις.
Θεσσαλονίκη
Στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου στην Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί ένα επιχειρηματικό πάρκο, ένα σύγχρονο κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας. Πρόκειται για ένα κέντρο που θα λειτουργεί ως «ξηρό λιμάνι», δεδομένης ότι βρίσκεται κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Επίσης, το ακίνητο βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την Θεσσαλονίκη και την ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου την μεγαλύτερη οργανωμένη βιομηχανική ζώνη στην βόρεια Ελλάδα.
Η τοποθεσία που βρίσκεται το πρώην στρατόπεδο Γκόνου δίνει πρόσβαση σε δίκτυα μεταφορών, βρίσκεται κοντά σε σιδηροδρομικό σταθμό και έχει δυνατότητα απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών μεταφοράς προϊόντων. Πρόκειται για ένα ακίνητο 670 στρεμμάτων για το οποίο υπάρχουν προσδοκίες να γίνει ένας διαμετακομιστικός κόμβος της βορείου Ελλάδος αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων της υπόλοιπης Ευρώπης και χωρών της Ανατολής.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις