Η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI – NPD με έδρα το Σικάγο διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «The Shifting Market for Complete Food – And What to Expect Next» στα πλαίσια του οποίου παρουσιάστηκε η ομότιτλη έρευνα αγοράς αναφορικά με τις αλλαγές στη ζήτηση τροφίμων και ποτών, την επίδραση του πληθωρισμού στην κατανάλωση τροφίμων και ποτών και τις εκτιμήσεις για το 2023. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων και μερικές από τις πιο αγαπημένες μεσογειακές τροφές των Αμερικάνων.

Οι κυρίαρχες τάσεις

Στην κορυφή των προτιμήσεων του κοινού είναι η κατανάλωση των βασικών γευμάτων και ποτών στο σπίτι αντί για έξω, συνθήκη που τροφοδοτήθηκε από την ενίσχυση της τηλεργασίας καθώς και η ευκολία και ταχύτητα στην προετοιμασία του γεύματος, χωρίς συμβιβασμό στη γευστικότητα και απόλαυση. Επιπρόσθετα, φαίνεται πως οι διατροφικές συμπεριφορές αλλάζουν προς το καλύτερο καθώς εμπλουτίζονται με τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος (προϊόντα που περιέχουν ενεργές ή ζωντανές καλλιέργειες, βότανα, μέλι, λάδι CBD). Η έρευνα κατέδειξε, επίσης, ότι η μεσογειακή κουζίνα κερδίζει έδαφος. Παράλληλα παρατηρείται άνοδος των λειτουργικών ποτών καθώς και των premium έτοιμων γευμάτων.

Σημειώνεται δε, ότι παρατηρήθηκε αύξηση του κόστους του φαγητού στο σπίτι κατά 13,1% τον Ιούλιο, ωστόσο η τιμή του φαγητού έξω είναι 3,5 φορές υψηλότερη, με αποτέλεσμα να ανακοπεί η ανοδική τάση της εστίασης και να στραφούν οι καταναλωτές σε φθηνά εστιατόρια.

Οι αγαπημένες μεσογειακές τροφές Αμερικάνων

Για το 2023 υπάρχει πληθώρα μακροοικονομικών σεναρίων, ωστόσο πιο πιθανή είναι η όξυνση της ευαισθησίας του καταναλωτή στις τιμές, η συγκράτηση του προϋπολογισμού των νοικοκυριών για φαγητό και η κατανάλωση στο σπίτι. Ως προς την εστίαση, η πορεία της αναμένεται να παραμείνει επίπεδη, με ενδεχόμενη κάποια ελάχιστη άνοδο.

Η ζήτηση για νέες γευστικές εμπειρίες ξεκινάει από τα εστιατόρια. Οι κύριες ανερχόμενες μεσογειακές γεύσεις είναι τα καρυκεύματα για φαλάφελ (643%), το χούμους (60%) και το ταχίνι (72%).

Διαβάστε επίσης: Εξαγωγές: Ποια ελληνικά προϊόντα… λατρεύουν οι Γάλλοι

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις