Αγορά καφέ: Κερδίζουν έδαφος οι κάψουλες και υποχωρεί ο Ελληνικός
Η Ελλάδα στις χώρες με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο
Αλλάζουν τα τελευταία χρόνια τα δεδομένα στην αγορά καφέ καθώς οι Έλληνες καταναλωτές υιοθετούν νέες συνήθειες. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στα σούπερ μάρκετ πρώτος σε μερίδια είναι ο ελληνικός καφές που αποτελεί το 50% της κατανάλωσης. Ο στιγμιαίος είναι περίπου 20% και ο φίλτρου μαζί με τον εσπρέσο είναι το υπόλοιπο 25%. Φέτος ο ελληνικός στο α’ τρίμηνο χάνει περίπου 5% αγγίζοντας τα επίπεδα των απωλειών που έχει η κατηγορία του καφέ συνολικά στα σούπερ μάρκετ. Πέρυσι, αντίστοιχα υπήρχαν και δύο μήνες lockdown, μεταφέροντας μεγάλο μέρος της κατανάλωσης κατ’ οίκον, κάτι το οποίο φέτος δεν υφίσταται.
Η κατηγορία που κερδίζει τα τελευταία χρόνια είναι οι κάψουλες καφέ, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε premium προϊόντα. Συνολικά 300 εκατ. ευρώ ήταν η αξία πωλήσεων όλων των ειδών καφέ στα σούπερ μάρκετ με το 10% των πωλήσεων στο α’ τρίμηνο του 2022 να προέρχεται από τις κάψουλες εσπρέσο.
Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση αγγίζει τις 510 κούπες καφέ/ άτομο, στοιχείο που μεταφράζεται σε ετήσια κατανάλωση η οποία ανέρχεται σε 5 δισ. κούπες συνολικά.
Συνολικά, ετησίως στην Ελλάδα (με στοιχεία προ πανδημίας) καταναλώνονται 40.000 τόνοι. Από αυτό, το 60% αφορά κατανάλωση που γίνεται εντός σπιτιού και το 40% κατανάλωση εκτός σπιτιού (καφετέριες κ.λπ.). Φυσικά, ο συσχετισμός αυτός, μέσα στη διετία της πανδημίας και των lockdown άλλαξε, άλλωστε για πολύ καιρό η εστίαση ήταν κλειστή. Το 2020 περιορίστηκε κατά 21% η κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού, ενώ το πρώτο 4μηνο του 2021 όπου υπήρχε lockdown είχε υποχωρήσει περί το 50%
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις