Άλμα πληθωρισμού στο 7,2% τον Φεβρουάριο: Αυξήσεις σε έλαια, λαχανικά, αρνί και κατσίκι
Αυξήσεις - ρεκόρ στο 78,5% για το φυσικό αέριο και στο 71% για τον ηλεκτρισμό.
Νέο ποσοστό – ρεκόρ κατέγραψε ο πληθωρισμός τον μήνα Φεβρουάριο, χωρίς καν ακόμα να έχουν γίνει απόλυτα αισθητές οι συνέπειες της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Συγκκεριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ Φεβρουαρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021 προέκυψε αύξηση 7,2%. Ο Γενικός ΔΤΚ σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 1,1%.
Ραγδαία αύξηση σημειώθηκε στο φυσικό αέριο φτάνοντας το 78,5%, το 71% στον ηλεκτρισμό και το 41,5% στο πετρέλαιο θέρμανσης. Υψηλότερα κατά 16,8% είναι οι τιμές στα λίπη και έλαια, και 15,2% στα λαχανικά. Κατά 14,4% είναι οι τιμές σε αρνί και κατσίκι.
Ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021
Έναντι της περσυνής χρονιάς καταγράφεται αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 7,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.
• 5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 25,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 4,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 12,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 1,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.
• 3,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικός εξοπλισμός κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 0,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμόυπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα.
• 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις