Πώς αναπτύσσεται η κατηγορία του εσπρέσο στην Ελλάδα

Της Ρομίνας Νικηφόρου

«Κερδίζει» όλο και περισσότερο τους Ελλήνες καταναλωτές ο καφές εσπρέσο με «αιχμή» τις κάψουλες, που αποτελούν ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία τα τελευταία χρόνια, αλλά και τον αλεσμένο.

Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι, όπως επεσήμανε σε πρόσφατη εκδήλωση ο Νίκος Κουγιουμτζής εμπορικός διευθυντής της Kafea Terra, η κατηγορία του εσπρέσο στο λιανεμπόριο αποτελεί τη μοναδική κατηγορία που εμφανίζει φέτος ανάπτυξη της τάξεως του 4%, την ίδια στιγμή που οι υπόλοιπες κατηγορίες καφέ κινούνται οριακά πτωτικά. Ο εσπρέσο αποτελεί άλλωστε την πιο ανταγωνιστική κατηγορία στην οποία μετέχουν όλα τα brands πολυεθνικών.

Παράλληλα στην κατηγορία εσπρέσο, παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ «ένταση» στις προωθητικές ενέργειες με αποτέλεσμα να μην καταγράφεται ισχυρή αύξηση της μέσης τιμής. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 66% των προϊόντων της κατηγορίας, πωλούνται με προωθητική ενέργεια.

Με βάση στοιχεία της Nielsen για τα σούπερ μάρκετ (με εξαίρεση τη Lidl), κατά τη διάρκεια των 52 εβδομάδων του 2022, η αγορά της κάψουλας στη χώρα μας αγγίζει σε τζίρο τα 42 εκατ. ευρώ. Τα 30 εκατ. ευρώ περίπου, δηλαδή το 75% της κατηγορίας, αντιστοιχει σε πωλήσεις κάψουλας τύπου Νespresso.

Τον εσπρέσο προτιμά και στην κατανάλωση εκτός σπιτιού, μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών. Συγκεκειμένα στην αγορά HoReCa (καφετέριες, εστιατόρια, μπαρ) το 85% των πωλήσεων καφέ προέρχεται από την κατηγορία του εσπρέσο.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις