Τα "μαϊμού" προϊόντα που αγοράζουν συνήθως σκόπιμα οι νέοι

Η αρμόδια ευρωπαϊκή αρχή για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας (Euipo), κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς σε ποσοστό 52% οι Ευρωπαίοι από 15 έως 24 ετών είχαν αγοράσει το τελευταίο 12μηνο τουλάχιστον ένα προϊόν-απομίμηση. Σημειώνεται δε ότι μόλις το 15% αυτού του συνόλου αγόρασε απομιμητικά προϊόντα καταλάθος καταδεικνύοντας ότι οι περισσότεροι νέοι καταφεύγουν συνειδητά σε αυτή την επιλογή.

Όπως επισημαίνει ο Euipo «Πρόκειται για μια τάση εξόχως ανησυχητική». Αν και τα αποτελέσματα της έρευνας «δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με παλαιότερες μελέτες», το Euipo αναφέρει ότι το 2019 μόνο το 14% των νέων παραδεχόταν ότι εσκεμμένα αναζητούσε προϊόντα-απομιμήσεις, είτε στα φυσικά καταστήματα είτε μέσω του Διαδικτύου.

Ποια απομιμητικά προϊόντα αγοράζουν περισσότερο οι νέοι

Αντικατοπτρίζοντας το πλαίσιο μετά την πανδημία, η νέα έρευνα επιβεβαίωσε ότι το 37 % των νέων αγόρασε σκόπιμα ένα ή περισσότερα απομιμητικά προϊόντα τους τελευταίους 12 μήνες, μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τα προηγούμενα αποτελέσματα. Τα “μαϊμού” προϊόντα που αγοράζουν συνήθως σκόπιμα οι νέοι είναι ρούχα και αξεσουάρ (17%), ακολουθούμενα από υποδήματα (14%) ηλεκτρονικές συσκευές (13%) και είδη υγιεινής, καλλυντικά, προσωπική φροντίδα και αρώματα (12%).

Το φαινόμενο της διαδικτυακής πειρατείας

Η σκόπιμη πειρατεία παραμένει σταθερή, με το 21% των νεαρών καταναλωτών (ένας στους πέντε) να αναγνωρίζουν ότι είχαν πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο σκόπιμα τους τελευταίους 12 μήνες. Ωστόσο, η πρόσβαση από νόμιμες πηγές κερδίζει έδαφος στις νεότερες γενιές: Το 60% ισχυρίστηκε ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει, παίξει, κατεβάσει ή μεταδώσει περιεχόμενο από παράνομες πηγές το περασμένο έτος, σε σύγκριση με 50% το 2019 και 40% το 2016, επιβεβαιώνοντας έτσι την τάση.

Απομιμητικά προϊόντα: Γιατί οι νέοι τα προτιμούν

 Η τιμή και η διαθεσιμότητα εξακολουθούν να είναι οι κύριοι λόγοι για την αγορά πλαστών προϊόντων και την εσκεμμένη πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο. Ωστόσο, κοινωνικές επιρροές, όπως η συμπεριφορά της οικογένειας, των φίλων ή των γνωστών, κερδίζουν σημαντικό έδαφος. Τι κάνει τους νέους να σκέφτονται δύο φορές; Τόσο για τα προϊόντα όσο και για το ψηφιακό περιεχόμενο, οι νέοι ανέφεραν τους προσωπικούς κινδύνους απάτης στον κυβερνοχώρο και τις κυβερνοαπειλές ως σημαντικούς παράγοντες που θα περιόριζαν τη συμπεριφορά τους. Επίσης, η καλύτερη κατανόηση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον ή στην κοινωνία αναφέρεται πλέον ευρύτερα από τους νέους που συμμετείχαν στην έρευνα. 

Διαβάστε επίσης: Οι 4 τάσεις που διαμορφώνουν το λιανεμπόριο του μέλλοντος

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις