Ο νέος παίκτης που διεκδικεί την αγορά αναψυκτικών της Ρωσίας

Καθώς οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αναψυκτικών στον κόσμο διέκοψαν τους δεσμούς τους με τη Ρωσία, ο τοπικός παραγωγός Chernogolovka στοχεύει σε μερίδιο 50% της αγοράς σχεδόν 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων της χώρας, δήλωσε ο ιδιοκτήτης στο Reuters. Μια μαζική έξοδος δυτικών εταιρειών λόγω κυρώσεων και περιορισμών λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησε μια απροσδόκητη ευκαιρία για τις ρωσικές επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες.

Η Chernogolovka, που πήρε το όνομά της από την πόλη έξω από τη Μόσχα όπου ιδρύθηκε το 1998, φτιάχνει σνακ, εμφιαλωμένο νερό, λεμονάδες από βότανα, ενεργειακά ποτά και, από τον Μάιο, Cola Chernogolovka. Η ιδιωτική εταιρεία υπερδιπλασιάζει τις δραστηριότητές της φέτος, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλός της Natalia Sakhnina σε συνέντευξή της και αναμένει να φτάσει σε μερίδιο αγοράς 30% εντός δύο ετών, από περίπου 8,5% στο τέλος του 2021.

«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε ο κύριος Ρώσος παραγωγός ποτών», είπε ο Sakhnina. «Ελπίζουμε και εργαζόμαστε για να κερδίσουμε την απόλυτη ηγετική θέση στη ρωσική αγορά». Τα έσοδα στην αγορά μη αλκοολούχων ποτών της Ρωσίας ανέρχονται συνολικά σε 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Statista.

Αν και τα ανθρακούχα ποτά που παράγονται από την Coca-Cola και την PepsiCo εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα στη Ρωσία, πρόκειται να εξαφανιστούν με την πάροδο του χρόνου καθώς τα υπάρχοντα αποθέματα εξαντλούνται, αφήνοντας τους τοπικούς κατασκευαστές να παρέμβουν. Η PepsiCo ανέστειλε την παραγωγή και τις πωλήσεις σόδας στη Ρωσία τον Μάρτιο, μια από τις πολλές δυτικές μάρκες καταναλωτών που περιόρισε τις δραστηριότητές της μετά την αποστολή στρατευμάτων από τη Ρωσία στην Ουκρανία.

Η Coca-Cola ανέστειλε επίσης τη λειτουργία της τον Μάρτιο. Τον Ιούνιο, ανέφερε ότι η εμφιαλωτή Coca-Cola HBC AG και οι υφιστάμενοι πελάτες της στη Ρωσία εξαντλούσαν τα αποθέματα. Η Chernogolovka έχει σχεδόν διπλασιάσει τον όγκο της στη νότια πόλη Krasnodar και έχει αυξήσει τη χωρητικότητα κατά 50% στο Novosibirsk της Σιβηρίας μέχρι στιγμής το 2022 σε σύγκριση με το 2021, είπε ο Sakhnina.

Οι νέες μάρκες κόλα που κυκλοφόρησαν, συμπεριλαμβανομένης της Chernogolovka’s και της ανταγωνιστικής της Ochakovo’s CoolCola, εκτινάχθηκαν σε μερίδιο 5% των πωλήσεων στην κατηγορία το πρώτο εξάμηνο του 2022, δήλωσε η NielsenIQ Ρωσία. “Η εταιρεία μας δεν ήταν παρούσα στον τομέα της κόλα”, είπε ο Sakhnina για μια περιοχή που αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της αγοράς. “Φέτος μπήκαμε σε αυτό το τμήμα και αυτό συνέπεσε με την αποχώρηση των διεθνών παικτών σε αυτό το άρωμα. Έτσι, αν αξιολογήσουμε τις προοπτικές και τις φιλοδοξίες μας, είναι σχεδόν απεριόριστες.”

Για να ανταποκριθεί στην αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης, η Chernogolovka κατασκευάζει ένα εργοστάσιο παραγωγής 40.000 τετραγωνικών μέτρων (430.000 τετραγωνικά πόδια) στην πόλη. Η εγκατάσταση θα κοστίσει πάνω από 3 δισεκατομμύρια ρούβλια (50 εκατομμύρια δολάρια) και το πρώτο στάδιο της έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2023.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις