Οι 7 προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π.:
1. Στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας με ευρωπαϊκούς ανταγωνιστικούς όρους. Αρχικά με αφορμή το γεγονός ότι, τιμώμενη χώρα στη φετινή Δ.Ε.Θ. είναι η Γερμανία, θα πρέπει να αναδείξουμε όλες τις καλές πρακτικές που εφαρμόζει στα ναυπηγεία και τις ναυτιλιακές υπηρεσίες. Με βάση μάλιστα τα μοντέλα που ακολουθούν Γερμανία Ιταλία, Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές ναυτικές χώρες επί των θεμάτων του Φ.Π.Α. για υλικά που κατευθύνονται για τη ναυπήγηση κάθε είδους πλωτού μέσου, αλλά κυρίως σε πλοία, είτε για τον εξοπλισμό τους, είτε για την επισκευή τους, να επανεξεταστούν και να εναρμονιστούν όλες ανεξαιρέτως οι ευνοϊκές κοινοτικές οδηγίες στην εθνική μας τελωνειακή νομοθεσία. Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου πρέπει σε μεγάλο βαθμό να περάσει από τα ναυπηγεία της χώρας μας. Με δεδομένο μάλιστα ότι, η αναγέννηση του ναυπηγικού – ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα έχει αρχίσει να δημιουργεί μεγάλη ζήτηση για υλικά και τροφοεφόδια, που εξομοιώνονται με «εξαγωγές στην αυλή μας», πρέπει άμεσα να εφαρμοστούν στη χώρα μας όλες οι ψηφιακές ευρωπαϊκές πρακτικές.
2. Ανάδειξη του διαμετακομιστικού και εξαγωγικού έργου των ελληνικών λιμανιών, αξιοποιώντας τη σημαντική γεωπολιτική θέση της χώρας μας. Η Ελλάδα όπως με την Κίνα, μπορεί να γίνει η εισαγωγική πύλη και της Ινδίας στην Ευρώπη, γεγονός που θα επιτευχθεί μόνο με τη «διευθέτηση των γκρίζων ζωνών», όσον αφορά στην εναρμόνιση της κείμενης τελωνειακής νομοθεσίας με τα οριζόμενα από τις ισχύουσες κοινοτικές οδηγίες. Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε διαδικασίες που μειώνουν ελέγχους και ασφάλεια, αλλά την εφαρμογή διεθνών λιμενικών πρακτικών τύπου «dry port», που περιορίζουν τη γραφειοκρατία, τον χρόνο παράδοσης και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων. Τα κεντρικά και περιφερειακά λιμάνια μας απαιτούν βελτιώσεις στις υποδομές τους και στο πλαίσιο του «blue growth» τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης των πλοίων με συστήματα «cold ironing». Η χώρα μας διαδραματίζει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα και ενισχύεται διαρκώς με παράδειγμα τον Πειραιά που φιγουράρει στις πρώτες επτά θέσεις των διεθνών ναυτιλιακών κέντρων και κατατάσσεται στα τέσσερα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.
3. Κτηματογράφηση Επιχειρηματικών Πάρκων και βελτίωση «πράσινων» υποδομών. Το Ε.Β.Ε.Π. έχει ζητήσει την επέκταση του ΒΙ.ΠΑ Σχιστού με την παραχώρηση χρήσης 200 όμορων στρεμμάτων του δημοσίου, προκειμένου να αναπτυχθεί στην έκταση αυτή επιχειρηματικό πάρκο για τη μεταστέγαση επιχειρήσεων που, μετά, τις αλλαγές χρήσης γης ασφυκτιούν στον οικιστικό ιστό της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Η εγκατάσταση επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά πάρκα εκτός από την απλοποίηση των αδειοδοτήσεων, δημιουργεί επιχειρηματικές συστάδες, μειώνει το λειτουργικό κόστος και επιταχύνει τη πράσινη μετάβαση. Σε σχέση με τις «άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις» στην Αττική, με βάση τα πορίσματα μελετών, καθίσταται αναγκαία, η ανάπτυξη τους σε επιχειρηματικά πάρκα με σύγχρονες υποδομές και δίκτυα, ειδικά σε περιοχές που έχουν σήμερα αυξημένη ζήτηση για βιομηχανική γη, ώστε να αποτελέσουν εργαλεία εξωστρέφειας, ανταγωνιστικότητας και περιβαλλοντικής προστασίας, με καθορισμένες χρήσεις γης, αλλά και την, εξαρχής, οριοθέτηση αντιπυρικών ζωνών.
4. Ενίσχυση της γαλάζιας οικονομίας μέσα από χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό. Σήμερα είναι σε εξέλιξη σημαντικοί σχεδιασμοί που θα επηρεάσουν το αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας για τα επόμενα 15-20 χρόνια. Αναμένουμε νέα χωροταξικά πλαίσια και νέα πολεοδομικά σχέδια με κρίσιμο ζητούμενο τα υπό κατάρτιση σχέδια να θεσπίσουν έναν ολοκληρωμένο και κυρίως σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίσει τη βιώσιμη χωρική ανάπτυξη κάθε περιοχής της επικράτειας. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται εκσυγχρονισμός των διατάξεων που καθορίζουν σήμερα το πλαίσιο εκτέλεσης έργων για μαρίνες και άλλους επιχειρηματικούς σκοπούς στον αιγιαλό και την παραλία, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια δικαίου και η απαιτούμενη προστασία του παράκτιου χώρου. Ειδικά για την Περιφέρεια της Αττικής και την μητροπολιτική περιοχή του Πειραιά είναι απαραίτητο να προχωρήσει η αναθεώρηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου του 2014 ώστε να προχωρήσουμε σταδιακά στην υλοποίηση των πρώτων θαλάσσιων χωροταξικών πλαισίων για τα οποία υπάρχει σχετική υποχρέωση από την ευρωπαϊκή ένωση.
5. Προτεραιότητα σε επενδύσεις δικτύων διανομής και συστημάτων αποθήκευσης ρεύματος για φθηνότερο ενεργειακό κόστος. Στη παρούσα φάση πρέπει να δοθεί έμφαση από το ΥΠΕΝ στη σχηματοποίηση ενός πλαισίου για την ταχύτερη διείσδυση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας στο ηλεκτρικό σύστημα της Ελλάδας. Είναι προφανές ότι για να μεγιστοποιηθεί η χρήση της διαθέσιμης δυναμικότητας των ΑΠΕ που ξεπερνά το 58% της παραγωγής του ηλεκτρικού ρεύματος στη χώρα μας, απαιτούνται επενδύσεις «ειδικού χαρακτήρα» και μάλιστα με σύντομο ορίζοντα υλοποίησης, ώστε να μην χάνονται χιλιάδες μεγαβατώρες «πράσινης» ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Η αποθήκευση της ενέργειας που δεν χρησιμοποιείται, εκτός από την ασφάλεια του συστήματος και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επενδύσεων ΑΠΕ, θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές ρεύματος, που θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, αλλά και το κόστος ζωής του απλού πολίτη.
6. Δημιουργία «smart cargo drone ports», που θα εξυπηρετούν την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας των «μικρο-αερομεταφορών» με αυτόνομη πτήση drones. Το Ε.Β.Ε.Π. έχει επιχειρήσεις-μέλη που έχουν φέρει στην ελληνική πραγματικότητα την τεχνολογία των αυτόνομων πτήσεων με τροχοδρομούμενα drones, σε επίπεδο υψηλής προστιθέμενης αξίας για τις αερομεταφορές εμπορευμάτων, ιδιαίτερα από και προς τα νησιά μας. Υπό την προϋπόθεση των κατάλληλων ρυθμίσεων και τη θέση των απαιτούμενων ασφαλιστικών δικλείδων, οι υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν τα drones σε μεταφορές υλικών, αλληλογραφίας, φαρμακευτικών ειδών σε πλοία που ελλιμενίζονται ή διέρχονται από ελληνικά ύδατα, θεωρούνται εξόχως σημαντικές στην ανάπτυξη των εξαγωγικών μας δραστηριοτήτων. Επίσης στον σχεδιασμό ανάπτυξης των 3PL εφοδιαστικών κέντρων στη χώρα μας θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τη δυνατότητα δημιουργίας Cargo airports σε «logistics hub» περιοχές της χώρας μας.
7. Παροχή «free bonus» στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων με τρόπο που θα αποσυνδέεται από τον μηνιαίο μισθό και τις ασφαλιστικές εισφορές. Το ζητούμενο είναι οι επιχειρήσεις να επιβραβεύουν οικονομικά τους εργαζόμενούς τους με ένα ποσοστό από τα ετήσια κέρδη τους, με προφανή στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητάς τους. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η δαπάνη όσο και το πρόσθετο εισόδημα θα υπόκεινται στους ισχύοντες φορολογικούς νόμους. Επίσης στο πλαίσιο της ένταξης της Κοινοτικής Οδηγίας 2019/1152 στο εθνικό μας δίκαιο, θα πρέπει να εφαρμοστεί η ευρωπαϊκή οδηγία 561/06, για την επίλυση εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οδικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αναφορικά με την αύξηση των μισθών των εργαζομένων οι ΜμΕ δεν τις προσε
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης, αναφέρει: «Αναγνωρίζουμε πως βιώνουμε μια διαρκή, δύσκολη συγκυρία στο διεθνές, ευρωπαϊκό και γεωπολιτικό μας περιβάλλον, με πολλά, σοβαρά, κρίσιμα και ανοικτά μέτωπα, που δημιουργούν έντονους κλυδωνισμούς στη χώρα μας. Οφείλουμε όμως, να επισημάνουμε με ειλικρίνεια και χωρίς καμία αντιπολιτευτική διάθεση, αφού δεν είναι αυτός ο ρόλος μας, πως, στο διάστημα μεταξύ των βουλευτικών και των ευρωεκλογών παρατηρήθηκαν αρρυθμίες και καθυστερήσεις στο μεταρρυθμιστικό χρονοδιάγραμμα».