«Κόβουν» από τα τρόφιμα λόγω ακρίβειας – Πόσο μειώθηκε η κατανάλωση σε γάλα, κρέας, ψωμί
Όσο δεν μπαίνει «φρένο» στις ανατιμήσεις ο προβληματισμός των καταναλωτών αυξάνεται
Στα γαλακτοκομικά τα οποία αποτελούν μία κατηγορία τροφίμων στην οποία έχουν σημειωθεί συνεχείς αυξήσεις τους τελευταίους μήνες, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ εμφάνισαν μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης σε σύγκριση με το σύνολο των τροφίμων, φτάνοντας το 4,9%, βάσει των στοιχείων της IRI. Πέραν ωστόσο των καταγεγραμμένων «αριθμών» και η εικόνα εντός των καταστημάτων δείχνει πως οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον μικρότερες ποσότητες τυριού και προϊόντων που έχουν ως πρώτη ύλη το γάλα. Το αυξημένο κόστος του οποίου, οδηγεί ανοδικά τις τιμές και σε όλα τα παράγωγά του.
Μείωση της κατανάλωσης παρατηρείται και στο ψωμί, με την τιμή του συνολικά (τόσο σε φούρνους όσο και του συσκευασμένου στα σούπερ μάρκετ) να έχει αυξηθεί πάνω από 20% ενώ η Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Eurostat, βρίσκεται στην 11η θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ με τις μεγαλύτερες αυξήσεις. Συγκεκριμένα στους φούρνους της χώρας, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αρτοποιών, οι ανατιμήσεις έχουν αγγίξει το 15% τον τελευταίο χρόνο, με αποτέλεσμα η μείωση της κατανάλωσης να υπολογίζεται πως φτάνει το 20% και τους καταναλωτές να περιορίζουν την ποσότητα ψωμιού που αγοράζουν.
Στα κρεοπωλεία οι συνολικές ανατιμήσεις αγγίζουν το 20% καθώς το μεγάλο κόστος των ζωοτροφών οδηγεί σε συνεχείς αυξήσεις στις τιμές όλων των κρεάτων, ακόμη και στο πιο «φθηνό» κοτόπουλο, ενώ σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταστηματαρχών Κρεοπωλών Ελλάδος η μείωση της κατανάλωσης εκτιμάται περί το 35%.
Όσο δεν μπαίνει «φρένο» στις ανατιμήσεις και ο «δύσκολος» χειμώνας πλησιάζει, ο προβληματισμός των καταναλωτών για το κόστος των βασικών αγαθών αυξάνεται. Βασικό κριτήριο στις αγορές ακόμη και των τροφίμων είναι πλέον για περισσότερους η τιμή ενώ η ποιότητα αποτελεί «προτεραιότητα» για μόλις 2 στους 10 καταναλωτές.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις