NielsenIQ: Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας οι μόνοι “κερδισμένοι” της ακρίβειας
Αυξάνεται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω ανατιμήσεων αλλά μειώνεται η ζήτηση
Κατά 0,9% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Ωστόσο, πρόκειται για μια αύξηση η οποία είναι προφανές ότι προέρχεται αποκλειστικά από τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων αφού την ίδια στιγμή η ζήτηση παρουσιάζει μείωση.
Η μόνη κατηγορία προϊόντων η οποία μπορεί να θεωρηθεί “κερδισμένη” είναι αυτή την προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η οποία κερδίζει έδαφος λόγω ακρίβειας. Συγκεκριμένα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα no branded προϊόντα με αποτέλεσμα να έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%.
Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέων διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων και ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).
Την ίδια στιγμή, τα καταστήματα λιανεμπορίου τροφίμων αλλά και οι προμηθευτές επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις