PwC: Ο πληθωρισμός αλλάζει ριζικά τις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως
Λιγότερα έξοδα για διασκέδαση, είδη πολυτελείας και εξόδους για φαγητό είναι έτοιμοι να κάνουν οι καταναλωτές
Οι συνήθειες που είχαν γίνει τρόπος ζωής κατά την διάρκεια της πανδημίας φαίνεται πως συνεχίζονται για εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων. Συγκεκριμένα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν πως πρόκειται να “κόψουν” το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων για διασκέδαση ενώ πλέον θα προτιμήσουν να μαγειρέψουν στο σπίτι. Αυτά αποκαλύπτει η έρευνα Global Consumer Insights Survey της PwC για τις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως που διεξήχθη σε δείγμα 9069 καταναλωτών από 25 διαφορετικές χώρες. Συγκεκριμένα, από την μελέτη προκύπτει πως το 46% των καταναλωτών θα μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι του το επόμενο 6μηνο ενώ 41% θα πραγματοποιήσει κατ’ οίκον περισσότερες δραστηριότητες.
Πώς αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως λόγω ακρίβειας
Ταυτόχρονα, φαίνεται να πλήττονται κι άλλοι τομείς καθώς ένας στους τέσσερις καταναλωτές σχεδιάζουν να μειώσουν την κατανάλωση σε μια σειρά από κατηγορίες, μεταξύ των οποίων τα είδη πολυτελείας (37%), οι έξοδοι για φαγητό (34%), οι τέχνες, ο πολιτισμός και τα αθλήματα (30%) και η μόδα (25%)
Την ίδια στιγμή ωστόσο, πάνω από το 75% εκτιμά ότι θα διατηρήσει τα σημερινά επίπεδα αγορών στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο επόμενο εξάμηνο ενώ σχεδόν ένας στους δύο (47%) αναμένει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε είδη παντοπωλείου.
Αυτό όμως που φαίνεται να έχει επηρεάζει περισσότερο τους καταναλωτές είναι η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ και τα είδη παντοπωλείου, αφού δήλωσαν ότι είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%) με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.
Σε ό,τι αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές που αναπτύχθηκαν ραγδαία τις περιόδους των lockdown, ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι αναμένεται να ψωνίσει περισσότερο online – με το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο στους νέους- ενώ το 39% θα διατηρήσει τις ηλεκτρονικές αγορές στα τρέχοντα επίπεδα.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις