Στο FoodLife μιλά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραγωγών Λαϊκών Αγορών, Παντελής Μόσχος.

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Στα ύψη παραμένουν οι τιμές των οπωροκηπευτικών συγκριτικά με την περσινή χρονιά συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επιβάρυνση των νοικοκυριών. Μαρούλια, ντομάτες, πιπεριές αλλά και χορταρικά συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, ενώ τα φρούτα φαίνεται να βρίσκονται σε μία κατάσταση «σταθεροποίησης» όσον αφορά τις τιμές τους. «Το κόστος της ενέργειας έχει εκτοξευθεί, ειδικά τα καύσιμα έχουν ξεπεράσει τα 2 ευρώ, τα αγροτικά εφόδια έχουν διπλασιαστεί και προσπαθούμε στις λαϊκές αγορές να συγκρατήσουμε τις τιμές. Έναντι της περσινής χρονιάς, υπάρχουν προϊόντα που έχουν ανέβει 20% και 30%, όπως είναι τα είδη που έρχονται από την Κρήτη, μεταξύ αυτών είναι μελιτζάνες, ντομάτες, πιπεριές, φασολάκια. Όλα αυτά είναι πιο ακριβά λόγω του κόστους παραγωγής και λόγω των μεταφορικών. Με τις νέες καλλιέργειες που έχουμε, προϊόντα τα οποία θα μαζέψουμε μετά το Πάσχα, σίγουρα θα δούμε και νέες αυξήσεις» δηλώνει στο FoodLife, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραγωγών Λαϊκών Αγορών, Παντελής Μόσχος.

Παντελής Μόσχος

Σημαντικές αυξήσεις

Η κατακόρυφη αύξηση του κόστους παραγωγής στους αγρότες, έχει γίνει ιδιαιτέρως αισθητή στις τελικές τιμές των οπωροκηπευτικών, με τα προϊόντα να παραμένουν ακριβά.  Ειδικότερα και σύμφωνα με το τελευταίο Δελτίο τιμών χονδρικής πώλησης του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, η επικρατούσα τιμή στα μαρούλια φτάνει τα 0,75 ευρώ, όταν πέρσι πωλούνταν κατά 0,35 ευρώ, ενώ μόλις την προηγούμενη εβδομάδα πωλούνταν 0,60 ευρώ. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στις χονδρές πιπεριές οι οποίες πωλούνται με μέση τιμή τα 3 ευρώ το κιλό έναντι 1,70 ευρώ που ήταν πέρσι και 2,50 ευρώ που ήταν την περασμένη εβδομάδα. Οι ντομάτες βρίσκονται στο 1,60 ευρώ, όταν πέρσι πωλούνταν 1 ευρώ και μόλις την προηγούμενη εβδομάδα προς 1,30 ευρώ, ενώ το σταμναγκάθι πωλείται κατά 3,40 ευρώ, όταν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ήταν στα 3 ευρώ και πέρσι στα 2 ευρώ.

Παράγοντες της αγορά εξηγούν ότι στις λαϊκές αγορές, μπορεί η κίνηση των καταναλωτών να έχει αυξηθεί ωστόσο οι τζίροι των πάγκων των πωλητών μειώνονται σταθερά. Με τους ίδιους να αποδίδουν την εξέλιξη αυτή στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πολιτών, οι οποίοι αγοράζουν πλέον μικρότερες ποσότητες.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις