Τουρισμός: Σχεδόν διπλάσιοι οι επισκέπτες στη χώρα μας μέσα σε μια διετία
7 στους 10 χρησιμοποιούν κάρτα για τις συναλλαγές τους σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa
Ισχυρή ανάκαμψη, μετά την πανδημία, παρουσίασε ο τουρισμός στη χώρα μας σημειώνοντας αύξηση 97% σε σύγκριση με το 2021.
Οι περισσότεροι επισκέπτες το 2023 ήρθαν στην Ελλάδα από το Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας το 13% του συνόλου, ενώ η χώρα προέλευσης με τη σημαντικότερη αύξηση ήταν η Τουρκία, που σημείωσε άνοδο 163%, σύμφωνα με την ανάλυση της Visa για τον Μεσογειακό τουρισμό.
Οι ΗΠΑ ακολούθησαν στη 2 η θέση, καταγράφοντας αύξηση 23% σε ένα έτος. Σε σύγκριση με το 2019, η αύξηση των επισκεπτών από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 56%.
Χρησιμοποιώντας το 2019 ως μέτρο σύγκρισης, παρότι το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σταθερά στην κορυφή του διαγράμματος των επισκεπτών, ο όγκος των επισκεπτών από χώρες με λιγότερους επισκέπτες, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ρουμανία και η Ιρλανδία έχει αυξηθεί σημαντικά.
Για ορισμένες χώρες, όπως η Ελβετία, η αύξηση των δαπανών είναι ανάλογη με εκείνη των επισκεπτών, σε άλλες περιπτώσεις όμως, όπως εκείνες της Ρουμανίας και της Γερμανίας, καταγράφονται δαπάνες υψηλότερες από την αύξηση των επισκεπτών, γεγονός που αναδεικνύει ότι η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη ενισχύεται.
Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες το 2023 (54%) δεν επισκέφθηκαν την Ελλάδα ή άλλους Μεσογειακούς προορισμούς το 2022, ενώ 2 στους 10 επέστρεψαν στη χώρα το 2023.
Οι δαπάνες
Οι «επισκέπτες μακράς διάρκειας», δηλαδή εκείνοι που πραγματοποίησαν συναλλαγές με ξένες κάρτες στην Ελλάδα για πάνω από 30 μέρες, πραγματοποίησαν το 15% της συνολικής δαπάνης στη χώρα. Από αυτούς, 17% αποτέλεσαν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ, ενώ ακολούθησαν εκείνοι από την Κύπρο με 14% και αυτοί από το Ηνωμένο Βασίλειο με 12%.
Η εστίαση και η νυχτερινή ζωή αποτέλεσαν τις κατηγορίες με την υψηλότερη δαπάνη στην Ελλάδα το 2023 με τη διαμονή και τα ψώνια σούπερ μάρκετ να ακολουθούν στις επόμενες θέσεις. Πιο συγκεκριμένα, εστιατόρια, μπαρ και νυχτερινά κέντρα συγκέντρωσαν το 22%, ξενοδοχεία και καταλύματα το 19%, και σούπερ μάρκετ το 7%.
Το 2023 η Αθήνα ήρθε πρώτη ανάμεσα σε όλες τις πόλεις στην Ελλάδα στη χρήση καρτών με 67%. Στα νησιά, η Σαντορίνη βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 57% και ακολουθούν Ρόδος και Χανιά.
Στην Αθήνα σημειώθηκε το ένα πέμπτο του συνόλου των δαπανών στη χώρα, με όλους τους προορισμούς να παρουσιάζουν αύξηση, εκτός από τη Μύκονο.
Το 72% των συναλλαγών με ξένες κάρτες στην Ελλάδα το 2023 έγιναν σε σημείο πώλησης έναντι 84% στις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες, με περισσότερες από τις μισές να γίνονται ανέπαφα, ενώ το 28% αφορά σε αναλήψεις από ΑΤΜ.
Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δήλωσε: «Το Υπουργείο Τουρισμού ανοίγει έναν νέο κύκλο ανάπτυξης με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού. Βασική προϋπόθεση στην κατεύθυνση αυτή αποτελεί η αποτύπωση της πραγματικής εικόνας και των τάσεων της τουριστικής αγοράς. Η συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού με τη Visa στοχεύει στην καταγραφή και σύνθεση όλης της πληροφορίας για την ελληνική τουριστική αγορά και το ανταγωνιστικό περιβάλλον της, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση δυναμικών πολιτικών αντιμετώπισης των μεγάλων προκλήσεων για τον ελληνικό Τουρισμό».
Η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μάλτα και το Ισραήλ, σχολίασε: «Η ανάλυση της Visa για τον Μεσογειακό τουρισμό παρέχει σημαντικές πληροφορίες στην Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού, βοηθώντας στη δημιουργία και την υλοποίηση στρατηγικών για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Είναι σημαντικό όχι μόνο να προσελκύουμε περισσότερους τουρίστες στην Ελλάδα αλλά και να ενισχύσουμε την εμπειρία τους για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των σύγχρονων ταξιδιωτών».
«Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και η Visa είναι έτοιμη να βοηθήσει τόσο τις Αρχές όσο και τις ελληνικές επιχειρήσεις να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη που προσφέρουν οι ψηφιακές πληρωμές. Πιστεύουμε ότι εξασφαλίζοντας πως οι τουρίστες θα μπορούν να πληρώνουν με ασφάλεια και άνεση, όπως στις χώρες τους, σε κάθε σημείο του ταξιδιού τους – από το αεροδρόμιο, μέχρι το λεωφορείο (όπως με το tap-to-ride που εισήχθη πρόσφατα στις λεωφορειακές γραμμές του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών), το εστιατόριο ή την
παραλία – είναι απαραίτητο».
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις