Βρετανικά σούπερ μάρκετ καταργούν τις ημερομηνίες λήξης από φρούτα και λαχανικά
Μεγάλες αλυσίδες βάζουν τέλος στην ένδειξη "ανάλωση έως" για να περιορίσουν την σπατάλη τροφίμων
Η Marks & Spencer, η Tesco, η Morrisons και η Co-op είναι μεταξύ των σούπερ μάρκετ που υπερασπίζονται την κατάργηση της ημερομηνίας λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους. Το Πρόγραμμα Δράσης Waste & Resources (Wrap) ανέφερε ότι το 70% των απορριμμάτων τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου απορρίπτεται από τα σπίτια, αυξάνοντας έως και 4,5 εκατομμύρια τόνους βρώσιμων τροφίμων ετησίως.
Η Catherine David, διευθύντρια συνεργασίας και αλλαγής στο φιλανθρωπικό ίδρυμα, πρόσθεσε: «Προτρέπουμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να σταματήσουν τη σπατάλη τροφίμων, αφαιρώντας τις ετικέτες ημερομηνίας από φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση».
Πώς η κατάργηση της ημερομηνίας λήξης σε ορισμένα τρόφιμα μπορεί να περιορίσει την σπατάλη τροφίμων
Οι ετικέτες δηλώνουν τις ημερομηνίες μέχρι τις οποίες τα ευπαθή τρόφιμα μπορούν να μαγειρεύονται και να καταναλώνονται με ασφάλεια. Η Υπηρεσία Προτύπων Τροφίμων λέει ότι εναπόκειται στους κατασκευαστές να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν μια χρήση έως ή πριν την ημερομηνία στα προϊόντα τους. Θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως το πώς παρασκευάζεται το φαγητό και πόσο επικίνδυνο είναι, είπε.
Η απομάκρυνση των ημερομηνιών λήξεων θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τα κέρδη των σούπερ μάρκετ, καθώς αγωνίζονται να διατηρήσουν το κόστος των καθημερινών βασικών ειδών χαμηλό καθώς οι τιμές των τροφίμων εκτινάσσονται στα ύψη. Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η Morrisons ανακοίνωσε το σχέδιό της να αφαιρέσει τη χρήση των ημερομηνιών από το 90% του γάλακτος της δικής της επωνυμίας και ενθάρρυνε τους πελάτες να χρησιμοποιήσουν ένα “τεστ μυρίσματος” πριν πετάξουν τα προϊόντα.
Και τον Απρίλιο, η Co-op ανακοίνωσε τα σχέδιά της να σταματήσει τη χρήση ημερομηνιών στο γιαούρτι της δικής της μάρκας προς όφελος μιας καλύτερης προγενέστερης ημερομηνίας ως καθοδήγησης. Η M&S έχει δεσμευτεί να μειώσει στο μισό τη σπατάλη τροφίμων έως το 2030 ως μέρος του οδικού της χάρτη αειφορίας, με όλο το βρώσιμο πλεόνασμα της να αναδιανέμεται έως το 2025. Ο Andrew Clappen, διευθυντής τεχνολογίας τροφίμων στην M&S, είπε ότι πρέπει «να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βεβαιωθούμε ότι κανένα από αυτά δεν θα πεταχτεί» και ενθάρρυνε τους πελάτες να «γίνουν δημιουργικοί με τα υπολείμματα».
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις