Τι δείχνει διεθνής έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών στη σήμανση του κρασιού

Ο κατάλογος των συστατικών στις ετικέτες των κρασιών, γίνεται υποχρεωτικός από τον Δεκέμβριο του 2023 και το ερώτημα που τίθεται είναι εάν θα διευκολύνει ή θα δυσκολέψει τις αγορές κρασιού.

Όπως επισημαίνει ο Κλαδικός Εθνικός Αγροτικός Συνεταιρισμός Αμπελοοινικών Προϊόντων ενδιαφέροντα συμπεράσματα αποτυπώνονται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Wine Intelligence σε 10 χώρες σε όλο τον κόσμο (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Ηνωμένες Πολιτείες, Ρωσία, Αυστραλία και Ιαπωνία).

Η χρήση προσθέτων κατά την οινοποίηση βοηθά στη διατήρηση της ποιότητας του κρασιού; Οι μισοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν. «Σύμφωνα με την έρευνα, πολλοί πιστεύουν ότι οι παραγωγοί κρασιών υψηλής ποιότητας δεν χρειάζονται πρόσθετα και το 66% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα βιολογικά κρασιά είναι εντελώς απαλλαγμένα από αυτά, συμπεριλαμβανομένων των θειωδών», εξηγεί ο Stéphane Guerche, διευθυντής της ένωσης που συγκεντρώνει τις κύριες βιομηχανίες οινολογίας. Ωστόσο μόνο το 25% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα κρασιά χαμηλής ποιότητας περιέχουν πρόσθετα.

Η Wine Intelligence παρουσίασε αρχικά τρία σενάρια επισήμανσης για ένα κρασί που είναι γνωστό και εκτιμάται από τους καταναλωτές: πρώτο σενάριο, μια απλή δήλωση “περιέχει θειώδη”, δεύτερο σενάριο, μια σύντομη λίστα συστατικών: 99% σταφύλια, συντηρητικά (θειώδη), αντιοξειδωτικό (L-ασκορβικό οξύ), τρίτο σενάριο ένα μακρύ κατάλογο που περιλαμβάνει επίσης έναν ρυθμιστή οξύτητας (θειικό ασβέστιο) και έναν σταθεροποιητή (μεταταρταρικό οξύ ή μαννοπρωτεΐνες ζύμης).

Το 62% είπε ότι θα συνέχιζε να αγοράζει το κρασί ανεξάρτητα από την ετικέτα, γεγονός που είναι θετικό για τον Stéphane Guerche. Η σύντομη λίστα αύξησε ακόμη την τάση των ερωτηθέντων να αγοράσουν τη φιάλη.

Ο κατάλογος των συστατικών είχε επίσης μια μάλλον ευνοϊκή επίδραση στην εικόνα των κρασιών που είναι άγνωστα στους καταναλωτές, είτε ερυθρών, λευκών είτε αφρωδών. Η σύντομη λίστα αύξησε ακόμη και την πρόθεση αγοράς των Γάλλων κατά 8 μονάδες, σε σύγκριση με μέσο όρο 1 μονάδας για όλες τις χώρες. Στην Ιταλία, η αναφορά των συστατικών, από την άλλη, μείωσε την πρόθεση αγοράς κατά 5 μονάδες. Στην Ιαπωνία, η πτώση έφτασε ακόμη και τις 11 μονάδες.

Παράλληλα οι συμμετέχοντες στην έρευνα αντιμέτωποι με ένα από 14 πρόσθετα που χρησιμοποιούνται στην οινολογία, θα αγόραζαν το κρασί, θα δίσταζαν ή δεν θα το αγόραζαν. Κατά μέσο όρο σε όλες τις χώρες, το 28% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα αγόραζε το κρασί που δεν εμφανίζει πληροφορίες σχετικά με τον σκοπό των πρόσθετων. Το 13% θα το έβαζε ξανά στα πίσω ράφια και το 59% δεν ήταν σίγουρο τι θα έκανε.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις