Το ούζο «πρωταθλητής» στις εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών
Γερμανία, Ιράκ και Βουλγαρία είναι οι σημαντικότερες χώρες εξαγωγής ούζου.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Ο «πρωταγωνιστής» των ελληνικών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών παραμένει το ούζο, το οποίο άλλωστε αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας. Το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι εξαγωγές ούζου αποτέλεσαν το 64% της αξίας και το 73% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Απόσταγμάτων Αλκοολούχων ποτών.
Σε σχέση με πέρσι καταγράφηκε αύξηση στις εξαγωγές ούζου κατά +4,3% σε αξία και κατά +7,6% σε ποσότητα.
Οι ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζουν διαχρονικά να κατέχουν την πρωτιά σε αξία και ποσότητα στο σύνολο των χωρών προορισμού ούζου. Ειδικότερα η Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του 2022 κατείχε το 37,84% του συνόλου σε αξία. Ακολούθησαν το Ιρακ με 26,09% και η Βουλγαρία με 15,59%,.
Με μικρότερο ποσοστό 2,24% οι ΗΠΑ και η Ολλανδία με 2,06% καθώς και το Βέλγιο το Ισραήλ και η Κύπρος με 1,61%, 1,47%, 1.41% αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά το τσίπουρο και την τσικουδιά αν και αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μερίδιο (2%) του συνόλου των εξαγωγών, καταγράφουν σταθερά μεγάλη άνοδο και σε ποσότητα και σε αξία. Το 1ο εξάμηνο του 2022 σημειώνεται αύξηση +14% σε αξία και +23% σε ποσότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Σημειώνεται πως συνολικά στις εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών το α’ εξάμηνο του 2022 καταγράφηκε αύξηση κατά 6%, σε ποσότητα, σε σχέση με πέρσι, ενώ σε σύγκριση με το 2019, (πριν την πανδημία), κατά 14%. Σε αξία δεν παρουσιάστηκε σημαντική μεταβολή συγκριτικά με πέρσι ενώ σε σχέση με το 2019 οι εξαγωγές είναι αυξημένες κατά 22%.
Διαβάστε επίσης: Τσίπουρο, ούζο, ρακή και τσικουδιά: Ποια είναι η διαφορά τους;
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις