Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης

Αλλάζει η σήμανση σχετικά με τις πληροφορίες που αφορούν στις τιμές και τις ποσότητες των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο οι καταναλωτές πλέον να γνωρίζουν ακριβώς τι αγοράζουν και τι θα πληρώσουν.

Στη νέα ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης που έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ και θα ισχύσει από τη Δεύτερα 15  Μαΐου επισημαίνεται πως «η πληροφορία που παρέχεται από τους εμπόρους προς το καταναλωτικό για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση θα πρέπει να είναι: επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική». Ως προς την τιμή αλλά και την ποσότητα του προϊόντος.

Συγκεκριμένα σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:

α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,

β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και

γ) την ονομασία του προϊόντος.

Οι τιμές αναφέρονται σε ευρώ, με τη μορφή δεκαδικού αριθμού με δύο δεκαδικά ψηφία συνοδευόμενη από το σύμβολο «€», και περιλαμβάνουν τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που αντιστοιχεί στο προϊόν σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία και θα πρέπει να αναγράφονται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες.

Όπως επισημαίνεται, οι τιμές αναγράφονται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες. Το μέγεθος των χαρακτήρων αναγραφής της τιμής πώλησης ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει να είναι ίσο με το 70%, τουλάχιστον, του μεγέθους των χαρακτήρων της τιμής πώλησης ανά συσκευασία.

Επίσης οι τιμές θα πρέπει να αναγράφονται με έντονη γραφή (bold). «Τα μεγέθη των χαρακτήρων θα πρέπει να είναι επαρκή ώστε να εξασφαλίζεται ότι η παρεχόμενη πληροφορία είναι ευκρινής και εύκολα αντιληπτή από τον καταναλωτή».

Στα μη συσκευασμένα προϊόντα, παράλληλα δεν επιτρέπεται η αναγραφή της τιμής πώλησης για ποσότητες που αποτελούν υποδιαίρεση της μονάδας μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος. Τα μεγέθη των χαρακτήρων της θα πρέπει να είναι επαρκή ώστε να εξασφαλίζεται ότι η παρεχόμενη πληροφορία είναι ευκρινής και εύκολα αντιληπτή από τον καταναλωτή.

Από την υποχρέωση εξαιρούνται:

α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από 50 τ.μ, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,

β) τα περίπτερα,

γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,

δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,

ε) παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,

στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,

ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,

η) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,

θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιΐας,

ι) είδη κοσμηματοπωλείου.

Οι κυρώσεις

Στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Το συνολικό ύψος του προστίμου, ανά έλεγχο, που επιβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 1 δεν ξεπερνά:

α) Τις τρεις χιλιάδες (3.000) ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών έως και ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ

β) τις δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ έως και δέκα εκατομμύρια (10.000.000) ευρώ.

γ) τις είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από δέκα εκατομμύρια (10.000.000) ευρώ έως και πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ και

δ) τις τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις