Ποια προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές για να αντιμετωπίζουν την ακρίβεια

Του Δημήτρη Χριστούλια

Με τις ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, αν και με μικρότερη ένταση, να συνεχίζονται οι καταναλωτές αναζητούν τις προσφορές που κάνουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τις βιομηχανίες και τις εμπορικές επιχειρήσεις αλλά και εκείνα τα προϊόντα που μπορούν να προμηθευτούν με χαμηλότερο κόστος.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Ερευνών Αγοράς Circana Hellas από την αρχή του χρόνου μέχρι τα μέσα Μαρτίου τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημειώνουν ετήσια ανάπτυξη 20,2% σε αξία και 4,7% σε όγκους, ενώ την ίδια περίοδο τα επώνυμα προϊόντα εμφάνιζαν ενίσχυση 6,7% σε αξία, αλλά πτώση 2,7% σε όγκους.

Η παρατεταμένη ακρίβεια σε βασικά αγαθά όπως είναι τα τρόφιμα έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών οι οποίοι έχουν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία ενώ παράλληλα πραγματοποιούν τις αγορές τους με βασικό κριτήριο τις τιμές. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι αυξάνεται διαρκώς το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία ανήλθε τον Μάρτιο στο 17,7% από 16,1% τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Αυτό όμως που προκαλεί δυσαρέσκεια στους καταναλωτές είναι ότι παρότι μειώνεται σημαντικά κάθε μήνα ο πληθωρισμός, δεν διαπιστώνουν να αποκλιμακώνονται και οι τιμές στα τρόφιμα κάτι που αποδεικνύεται και μέσα από τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον πληθωρισμό, ο οποίο τον Μάρτιο υποχώρησε στο 4,6% από 6,1% τον Φεβρουάριο ωστόσο στα τρόφιμα παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 14,3% με τις ετήσιες μεταβολές σε ορισμένα προϊόντα όπως για παράδειγμα στα γαλακτοκομικά και στα αβγά να ξεπερνούν το 23%.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ο πληθωρισμός στα τρόφιμα δεν ακολουθεί παράλληλα τον γενικό πληθωρισμό καθώς η παραγωγή των περισσοτέρων προϊόντων έχει γίνει πριν από λίγους μήνες οπότε τα κόστη λειτουργίας των βιομηχανιών ήταν πολύ υψηλότερα. Μείωση των τιμών στα τρόφιμα αναμένεται σύμφωνα με εκτιμήσεις να δουν οι καταναλωτές τους αμέσως επόμενους μήνες εφόσον συνεχισθεί η αποκλιμάκωση των ενεργειακών προϊόντων. Από την πλευρά τους οι περισσότερες εταιρείες δεν φαίνεται να προχωρούν σε μειώσεις στις τιμές των προϊόντων τους, αλλά σε προωθητικές ενέργειες με στόχο να μην απολέσουν μερίδια αγοράς και να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις