Αύξηση στις δαπάνες για τρόφιμα και λογαριασμούς – «Μαχαίρι» σε αγορές, ψυχαγωγία και ταξίδια
Σχεδόν 7 στα 10 νοικοκυριά δηλώνουν πως είτε χρειάζεται να κάνουν περικοπές προκειμένου να καλύψουν τα αναγκαία έξοδα, είτε δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές ανάγκες
Περισσότερα ξοδεύει η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων για τρόφιμα, λογαριασμούς και θέρμανση λόγω των πληθωριστικών πιέσεων ενώ αντίθετα «κόβει» δαπάνες που αφορούν σε δευτερεύουσες ανάγκες, όπως για ψυχαγωγία, ταξίδια και αγορές ρούχων, παπουτσιών, επίπλων κτλ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για το 2023, το 73,6% των νοικοκυριών αύξησε τις δαπάνες του για είδη διατροφής, το 71,5% για λογαριασμούς σπιτιού και το 57,2% για θέρμανση.
Από την άλλη πλευρά, σχεδόν 1 στα 2 νοικοκυριά (49,6%) περιόρισε τις δαπάνες του για εξόδους και διασκέδαση (εστιατόρια, καφέ, σινεμά, κ.λπ.). Σχεδόν το ίδιο ποσοστό (49%) ξόδεψε λιγότερα για ταξίδια, το 41,5% περιόρισε τις δαπάνες του για αγορές ένδυσης-υπόδησης ενώ το 38,9% δαπάνησε λιγότερα για οικιακά είδη-έπιπλα-ηλεκτρικές συσκευές. Παράλληλα σχεδόν 7 στα 10 νοικοκυριά (66,8%) δηλώνουν πως είτε χρειάζεται να κάνουν περικοπές προκειμένου να καλύψουν τα αναγκαία έξοδα, είτε δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές τους ανάγκες.
Υψηλοί παραμένουν, την ίδια στιγμή οι δείκτες που αφορούν στην καθυστέρηση κάλυψης κάποιας βασικής ανάγκης, όπως επίσκεψη σε κάποιον γιατρό (για το 39,7% των νοικοκυριών), πληρωμή του ηλεκτρικού ρεύματος (26,2% των νοικοκυριών), των λογαριασμών θέρμανσης (21,8%) καθώς και την πληρωμή φροντιστηρίου/παιδικού σταθμού κλπ. (10%). Χαμηλό, τέλος παραμένει το ποσοστό όσων έχουν τη δυνατότητα να βάλουν χρήματα στην άκρη καθώς, πάνω από 8 στα 10 νοικοκυριά (84,8%) δήλωσαν ότι δεν καταφέρνουν να αποταμιεύσουν.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις