Black Friday: Άλλαξαν φέτος οι ανάγκες των καταναλωτών – Ποιες προσφορές “κυνηγούν”
Πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν - Σε ποια προϊόντα στρέφονται
Μια ανάσα πριν την Black Friday οι επιχειρήσεις κορυφώνουν τις προσφορές τους και οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη τα ψώνια τους. Ωστόσο, οι ανάγκες φαίνεται πως έχουν αλλάξει καθώς το “κυνήγι” των προσφορών έχει μετατοπιστεί από τα προϊόντα τεχνολογίας και τα είδη ένδυσης στα είδη πρώτης ανάγκης των σούπερ μάρκετ.
Αυτό δείχνει νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από ierax analytix σε 890 άτομα πανελλαδικά. Μάλιστα, ιδρυτής της Ierax Analytix, Χάρης Λαλάτσης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως αν και η Black Friday συνηθίζεται να είναι μια μέρα αφιερωμένη σε αγορές κυρίως ηλεκτρονικών συσκευών, εφέτος θα είναι διαφορετική, ελέω πληθωριστικών τάσεων, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις προσφορές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ προκειμένου να αποθηκεύσουν – κυρίως τρόφιμα – για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται για τα νοικοκυριά.
Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι 3 στους 4 καταναλωτές θέλουν Black Friday από τα σούπερ μάρκετ και μάλιστα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πέρυσι. Ενώ το 2021 οι καταναλωτές ήθελαν Black Friday από τα σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν καθαριστικά, κρασιά και προϊόντα ενόψει Χριστουγέννων, φέτος θέλουν να αγοράσουν τρόφιμα μακράς διάρκειας και κατεψυγμένα, τόνισε ο κ. Λαλάτσης.
Αξιοσημείωτο είναι και το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι θα αγοράσει από τα σούπερ μάρκετ περισσότερα προϊόντα από όσα χρειάζονται για να τα αποθηκεύσουν, καθώς αγγίζει το 68% ενώ το 28% λέει ότι θα αγοράσει μόνο όσα χρειάζονται ενώ το 6% δεν θα αγοράσει κάτι.
Θα ψωνίσουν οι καταναλωτές φέτος;
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, 1 στους 5 καταναλωτές δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει αγορές την Black Friday με το ποσοστό αυτό να είναι μεγαλύτερο στα άτομα ηλικίας 25-35 με το 32% (1 στους 3) να δηλώνει πως θα επιδοθεί σε ψώνια αυτήν την περίοδο.
Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%. Επίσης είναι 2 φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της black Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσου δεν είναι.
Όσον αφορά το πόσα θα ξοδέψουν οι καταναλωτές που θα επιλέξουν να ψωνίσουν αυτές τις ημέρες, η συνολική δαπάνη εκτιμάται σε 146€ κατά κεφαλήν.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την έρευνα της GLAMI, το 50% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε αγορές ειδών μόδας την Black Friday. Μάλιστα, το 43% προτίθεται να ξοδέψει έως και 100 ευρώ για αγορές μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) αυτών που θα διαθέσουν ελαφρώς μεγαλύτερο budget, από 100 έως 200 ευρώ.
Δύσπιστοι οι καταναλωτές για την Black Friday
Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της ΣΕΛΠΕ, μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών είναι επιφυλακτικοί καθώς μόνο το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους, Μάλιστα, το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις