Τι έδειξε η έρευνα της GLAMI

Η Black Friday πλησιάζει και οι Έλληνες καταναλωτές προετοιμάζονται για τις εκπτώσεις κανονίζοντας της αγορές τους. Μπορεί η ημέρα αυτή να ξεκίνησε με μεγάλες προσφορές σε ηλεκτρονικά είδη όμως τα είδη ένδυσης και υπόδησης έχουν μπει δυναμικά σε αυτήν την γιορτή του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με την έρευνα της GLAMI, το 50% των Ελλήνων να δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε αγορές ειδών μόδας την Black Friday πόσα όμως θα ξοδέψουν;

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και το 50% των Ελλήνων, στη φετινή έρευνα Fashion (Re)search του GLAMI, ανέφερε πως περιμένει την περίοδο του Black Friday για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια, το ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, όπου στην ίδια ερώτηση  το ποσοστό ήταν 66%. Ως εκ τούτου, η αύξηση από  23% πέρυσι σε 37% φέτος αυτών που δεν έχουν κατασταλάξει αν θα προχωρήσουν σε Black Friday αγορές, φαντάζει αναμενόμενη και αποτελεί μία σπουδαία ευκαιρία και «πρόκληση» για τους επαγγελματίες του κλάδου να επιστρατεύσουν ακόμα πιο ευρηματικούς τρόπους για να προσελκύσουν τους καταναλωτές με τις προσφορές τους.

Black Friday: Πόσα θα ξοδέψουν οι καταναλωτές

Το 43% προτίθεται να ξοδέψει έως και 100 ευρώ για αγορές Μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) αυτών που θα διαθέσουν ελαφρώς μεγαλύτερο budget, από 100 έως 200 ευρώ. Σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που δεν έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το αν ο προϋπολογισμός τους, τους επιτρέπει να «ενδώσουν» σε αγορές την τρέχουσα περίοδο (24%).

Με την ημέρα Black Friday να έχει λάβει διαστάσεις φαινομένου, καμία έκπληξη δεν προκαλεί το γεγονός ότι μόνο το 1% δεν γνώριζε περί τίνος πρόκειται, Αυτό που αξίζει όμως να σημειωθεί είναι πως από τη συγκεκριμένη μερίδα ερωτηθέντων, το 36% απάντησε θετικά στην προοπτική να κάνει αγορές μόδας την εν λόγω ημέρα, μονάχα αφότου το GLAMI προχώρησε στην επεξήγηση του όρου.

Πώς επηρεάζει ο Covid-19 το φαινόμενο «Black Friday»

Το 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων στη φετινή έρευνα Fashion (Re)search επιβεβαιώνει ότι αποφεύγει πλέον τα φυσικά καταστήματα με πολύ κόσμο ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday.

Η επιρροή της πανδημίας έγινε αντιληπτή ακόμα πιο έντονα στον τομέα των αγορών, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση. Σε πλήρη συνάρτηση με τις διεθνείς εξελίξεις, τα τρία τελευταία χρόνια, οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό με το online shopping παραμερίζοντας την «offline» επίσκεψη στα καταστήματα.

Ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ μόνο ένα 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους. Σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας εξακολουθεί να διατηρεί την ισχυρή θέση που κατάφερε να κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

Ψωνίζουμε με shopping list;

Αν και δεν ήταν λίγοι αυτοί που δήλωσαν ότι προετοιμάζονται για τις Black Friday αγορές τους με έτοιμη λίστα αγορών (21%), η πλειοψηφία των Ελλήνων (49%) αναφέρει πως δεν προσχεδιάζει αλλά απλώς αναζητά τις καλύτερες προσφορές, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση που καθιστά την περίοδο, ένα «κυνήγι θησαυρού» με στόχο την απόκτηση ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ στις χαμηλότερες τιμές.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις