Bosch: Σταθερή πορεία ανάπτυξης στην Ελλάδα – Τι περιμένει το 2023
Συνολικά όλες οι θυγατρικές του ομίλου Bosch στην Ελλάδα καταγράφουν θετική πορεία το 2022
Ανάπτυξη 11,3% κατέγραψε για το 2022 η Bosch στην Ελλάδα, με τις ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου να διαμορφώνονται στα 245,9 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
«Το 2022 ήταν αναμφίβολα ένα έτος γεμάτο προκλήσεις. Η ενεργειακή κρίση και οι επιπτώσεις της, ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και των επιτοκίων, καθώς και ο πληθωρισμός αποτέλεσαν επιγραμματικά τη βάση ενός δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος το περασμένο έτος. Κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες, η εταιρεία κατάφερε όχι μόνο να ανταποκριθεί με επιτυχία, αλλά και να σημειώσει ανάπτυξη στην Ελλάδα» σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ιωάννης Κάπρας συμπληρώνοντας ότι: «το αποτέλεσμα αυτό τα αποδίδουμε σίγουρα στις ισχυρές βάσεις που διαθέτει μια εταιρεία όπως η Bosch, αλλά κυρίως στα αντανακλαστικά της εταιρείας που της επιτρέπουν να προσαρμόζεται στις αλλαγές και τις νέες συνθήκες του περιβάλλοντος».
Τι περιμένει για το 2ο23
Για το τρέχον οικονομικό έτος, όπως επεσήμανε ο κ. Κάπρας κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, αναμένεται ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας της τάξεως 2,4% κάτι που φαίνεται, όπως εξήγησε και από τα στοιχεία των πρώτων μηνών του έτους. Σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται ότι η παγκόσμια οικονομική παραγωγή θα αυξηθεί κατά 1,7%. «Παρότι αναμένουμε μια απαιτητική χρονιά και στην Ελλάδα λόγω της τρέχουσας κατάστασης, παραμένουμε προσηλωμένοι στην τοπική αγορά και τις μακροπρόθεσμες δυνατότητές της», υπογράμμισε.
Πορεία δραστηριοτήτων της Bosch στην Ελλάδα
Το προηγούμενο έτος συνολικά όλες οι θυγατρικές του ομίλου Bosch στην Ελλάδα καταγράφουν θετική πορεία. Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται στον όμιλο Bosch στην Ελλάδα ανήλθε στα 280 άτομα, σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση τον Δεκέμβριο του 2022.
Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών ανά τμήμα και δραστηριότητα, το τμήμα Αυτοκίνησης σημείωσε συνολική αύξηση 9,5% στην Ελλάδα. Το τμήμα των Καταναλωτικών Αγαθών κατέγραψε μια αύξηση της τάξεως του 14,4%, ενώ το τμήμα Ενέργειας και Τεχνολογίας Κτηρίων σημείωσε μείωση, 6,4%, η οποία θεωρείται μικρή δεδομένου του ισχυρού αντίκτυπου των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης. Τέλος, ο τομέας των Βιομηχανικών Λύσεων σημείωσε ανάπτυξη της τάξεως του 20%.
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
Πιστή στη δέσμευσή της για στήριξη του κοινωνικού συνόλου, η η Bosch Ελλάδας το 2022 συνέβαλε στη αρωγή οργανισμών με έντονη δράση και αποτύπωμα στην ελληνική κοινωνία, όπως είναι οι Γιατροί του Κόσμου, ο Δήμος Κρωπίας και ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός. Επιπλέον, συνέβαλε μέσω της στήριξης σε φοιτητικές ομάδες μηχανικής με εξειδίκευση στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, ενώ η εταιρεία σύναψε για ακόμη μια χρονιά συνεργασία με τη φοιτητική ομάδα Prom Racing, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία κατασκευάζει ένα αναβαθμισμένο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο με το οποίο θα συμμετάσχουν στους αγώνες «Formula Student».
Σε ομιλικό επίπεδο, όλες οι προσπάθειες της Bosch συμβάλλουν προς τη λύση της ενεργειακής κρίσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το χαρτοφυλάκιο της Bosch που μπορεί πλέον να επηρεάσει θετικά, κατά 90% την κατανάλωση ενέργειας όλων των οικιακών συσκευών. Αυτό συμβαίνει και με την επίσπευση των επενδύσεων σε βιώσιμες τεχνολογίες και την ανάπτυξη ενεργειακών λύσεων όπως είναι η ηλεκτροκίνηση, οι κυψέλες καυσίμου, η τεχνολογία υδρογόνου και οι λύσεις με νέες αντλίες θερμότητας. Εκεί οδηγείται και η ίδια η αγορά, εφόσον παρά τις όποιες προκλήσεις, η ενεργειακή και κλιματική κρίση αυξάνουν την παγκόσμια ζήτηση κλιματικά ουδέτερης τεχνολογίας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2022 η Bosch διανύοντας μια απαιτητική χρονιά, ξεπέρασε τους επιχειρηματικούς της στόχους. Ο προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών αύξησε τις συνολικές πωλήσεις παγκοσμίως στα 88,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από 4 σε 4,3%. «Αντιμετωπίσαμε ικανοποιητικά τις προκλήσεις του 2022 – τόσο οι πωλήσεις μας όσο και το περιθώριο κέρδους ήταν υψηλότερα από τα αναμενόμενα», δήλωσε ο Δρ. Stefan Hartung, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Robert Bosch GmbH. Αν και επακολούθησαν οι επιπτώσεις της πανδημίας, η Bosch κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 3,5% το πρώτο τετράμηνο του 2023. Ενώ, παρά τις μέτριες οικονομικές προοπτικές που προβλέπονται, η εταιρεία στοχεύει σε αύξηση πωλήσεων μεταξύ του 6 και του 9% για ολόκληρο το 2023. Ο στόχος που αφορά το περιθώριο κέρδους από τις δραστηριότητες του 2023 είναι 5,0 τοις εκατό. Ακόμα κι αν το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον παραμένει απαιτητικό, η Bosch θέλει να αναπτυχθεί σημαντικά πιο γρήγορα μέσα στα επόμενα χρόνια. «Στόχος μας είναι να αναπτυχθούμε σε κάθε περιοχή του κόσμου και να είμαστε μεταξύ των τριών κορυφαίων προμηθευτών στις αγορές μας», δήλωσε ο Hartung.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις