ΔΕΛΤΑ: Γιατί επιστρέφει στα παγωτά μετά από 17 χρόνια
Ποια δημοφιλή παγωτά θα διαθέτει στην ελληνική αγορά η γνωστή εταιρεία μετά την εξαγορά της Cold Sin
Του Δημήτρη Χριστούλια
Δυναμική επιστροφή στον κλάδο των παγωτών κάνει η ΔΕΛΤΑ, μετά από 17 χρόνια, με την εξαγορά της ColdSin, εταιρεία που αποτελεί τον επίσημο διανομέα παγωτών της εταιρείας MarsHellas Α.Ε., της εταιρείας GeneralMills A.E. (Häagen-Dazs,) και της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο.
Με αυτή την εξαγορά, η ΔΕΛΤΑ, μέλος του ομίλου Vivartia, που ανήκει στην CVC CapitalPartners, επανατοποθετείται σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό κλάδο τροφίμων, με σημαντικές προοπτικές. Η ΔΕΛΤΑ εξάλλου έχει μια σημαντική ιστορία στην αγορά του παγωτού.
Η εταιρεία με τα χαρακτηριστικά πράσινα ψυγεία που για πολλά χρόνια συνέδεσε το όνομα της, εκτός από το φρέσκο γάλα και με τα παγωτά. Υπενθυμίζεται, ότι το 2006η τότε Δέλτα Συμμετοχών είχε πουλήσει τη Δέλτα Βιομηχανία Παγωτού στη Nestle Ελλάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του FoodLife πρόκειται για μια ακόμη στρατηγική εξαγορά της ΔΕΛΤΑ, η οποία από την περασμένη άνοιξη έχει ανακοινώσει ότι μετεξελίσσεται, από μια γαλακτοβιομηχανία σε μια πλατφόρμα καλής διατροφής.
Επενδύσεις στα τρόφιμα
Το μεγάλο αμερικανικό fund CVC Capital Partners, όπου επικεφαλής στην ελληνική αγορά είναι ο Αλεξ Φωτακίδης, έχει επενδύσει σημαντικά σε ελληνικές εταιρείες τροφίμων, με στόχο την δημιουργία ποιοτικών και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντων. Εξάλλου, στόχος της ΔΕΛΤΑ είναι να ενισχύσει το αποτύπωμά της στον χώρο της καλής διατροφής, προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές προϊόντων υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας.
Η εταιρεία, τους τελευταίους μήνες, «χτίζει» με στοχευμένο τρόπο τις μάρκες της ώστε να υποστηρίζουν τον στρατηγικό στόχο μετασχηματισμού της σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής. Στο πλαίσιο εντάσσεται και η εξαγορά του 70% της «Κουρέλλας» που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο, μια επιλεκτική κίνηση της ΔΕΛΤΑ σε τυροκομικά κυρίως προϊόντα και ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε βιολογικά προϊόντα στην εγχώρια και διεθνή σκηνή. Επίσης, ενισχύθηκε η σειρά Vitaline με τις νέες πουτίγκες που έχουν μηδέν ζάχαρη, μηδέν λακτόζη και 20 γραμμάτια πρωτεΐνης και ενδυναμώθηκε η σειρά LIFE με τους δύο νέους λειτουργικούς χυμούς που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και προσδίδουν στον οργανισμό ενέργεια.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, στόχος της ΔΕΛΤΑ είναι να αναπτύξει στον μέγιστο δυνατό βαθμό την υπάρχουσα δραστηριότητα της ColdSin και σε δεύτερο βαθμό αναμένεται να εξετασθεί ακόμη και το ενδεχόμενη παραγωγής κάποιων προϊόντων στην Ελλάδα. Γνώστες της αγοράς, επισημαίνουν εξάλλου ότι η CVC CapitalPartners διαθέτει τους πόρους για να επενδύσει και στην παραγωγή ορισμένων προϊόντων στην ελληνική αγορά.
Σε κάθε περίπτωση η ΔΕΛΤΑ,θα προσπαθήσει να αποσπάσει ένα σημαντικό μέρος από τον τζίρο των περίπου 250 εκατ. ευρώ, που πραγματοποιείται στον κλάδο του παγωτού.
Μάλιστα οι προοπτικές του κλάδου προδιαγράφονται ευοίωνες καθώς πλέον το παγωτό έχει αρχίσει και καταναλώνεται και κατά τη διάρκεια του χειμώνα ενώ η αύξηση του τουρισμού συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του κλάδου.
Δεν είναι τυχαίο ότι στον κλάδο του παγωτού δραστηριοποιούνται ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείεςτροφίμων στην χώρα, ελληνικές και πολυεθνικές. Πρόκειται μάλιστα για ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται τόσο νεοεισερχόμενες όσο και παλαιότερες εταιρείες.
12.000 ψυγεία
Στόχος της ΔΕΛΤΑ είναι να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων της ColdSin, μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Στο περιθώριο της υπογραφής της συμφωνίας εξαγοράς, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, δήλωσε ότι «καλωσορίζουμε με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό τους ανθρώπους της ColdSin στον Όμιλο Τροφίμων της ΔΕΛΤΑ. Είμαστε βέβαιοι ότι θα συμβάλλουν καθοριστικά με τη γνώση, την εμπειρία και τον επαγγελματισμό τους, στην επίτευξη του μεγάλου μας στόχου, να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο όμιλο που θα προσφέρει στους καταναλωτές και την ελληνική οικογένεια τις ποιοτικές επιλογές που αναζητούν για απολαυστική και ισορροπημένη διατροφή σε κάθε τους στιγμή».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ColdSin, Γιώργος Γιαννίτσης επισήμανε ότι «η αναπτυξιακή πορεία της ColdSin αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η ένταξή μας στο δυναμικό του Ομίλου ΔΕΛΤΑ αποτελεί εγγύηση για ένα ακόμα πιο λαμπρό μέλλον».
Ισχυρές επιδόσεις
Σε ότι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΛΤΑ, οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν στα 263 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 227 εκατ. ευρώ το 202 κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 15,8%. Επίσης, σε επίπεδο εξαγωγών, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε 22 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία βελτίωσε την απόδοσή της σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος.
Από την πλευρά της οι πωλήσεις της coldSinανήλθαν το 2022 στα 7,4%, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 20%. Η έδρα της ColdSin είναι στη Λαμία, στη Βιομηχανική Περιοχή, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, έκτασης 5.000 τ.μ. ενώ από το 2019 η εταιρεία ασχολείθται και με την παραγωγή κατεψυγμένων λαχανικών και τη διανομή επώνυμων κατεψυγμένων προϊόντων.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις