e-katanalotis: Έρχονται νέες κατηγορίες προϊόντων στο «καλάθι» και υπηρεσίες
Θα περιλαμβάνει τις επικρατούσες τιμές σε δεκάδες βασικά αγαθά όπως φρούτα, λαχανικά, ζυμαρικά, ψωμί, ελαιόλαδο
Του Δημήτρη Χριστούλια
Με στόχο τον περιορισμό της αισχροκέρδειας αλλά και την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών το υπουργείο Ανάπτυξης αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μια αναβάθμιση της πλατφόρμας e-katanalotis.
Σύμφωνα με πληροφορίες του FoodLife, τις αμέσως επόμενες εβδομάδες οι καταναλωτές θα έχουν την δυνατότητα μέσα από την πλατφόρμα του e-katanalotis να ενημερώνονται για τις επικρατούσες τιμές σε βασικά τρόφιμα.
Παράλληλα οι καταναλωτές θα μπορούν να γνωρίζουν με το πάτημα ενός κουμπιού σε ποιο από τα κοντινά τους σούπερ μάρκετ πωλείται πιο φθηνά το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν.
Σε ό,τι αφορά τις επικρατέστερες τιμές η αρχή σύμφωνα πάντα με πληροφορίες είναι πολύ πιθανόν να γίνει στα φρούτα και τα λαχανικά εκεί όπου υπάρχει και ένα πολύ μεγάλο εύρος τιμών. Η «ψαλίδα» ανάμεσα στην ελάχιστη και την ανώτατη τιμή είναι αρκετά μεγάλη, καθώς ειδικά στα φρούτα και τα λαχανικά οι τιμές καθορίζονται ανάλογα με την ποιότητα των προϊόντων.
Για παράδειγμα υπάρχουν μήλα πρώτης, δεύτερης ή και τρίτης ποιότητας οι τιμές των οποίων διαφοροποιούνται σημαντικά. Η διακύμανση των τιμών στα φρούτα και τα λαχανικά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις καιρικές συνθήκες αλλά και από την επάρκεια που υπάρχει σε ορισμένα προϊόντα ανάλογα με την εποχή που πωλούνται.
Ως γνωστόν, οι καταναλωτές θα πληρώσουν πιο ακριβά εάν θέλουν να αγοράσουν πρώιμα φρούτα, σε σχέση με το εάν τα αγόραζαν την εποχή όπου υπάρχει μεγάλη παραγωγή. Επίσης, οι τιμές στα φρούτα και τα λαχανικά διαφοροποιούνται ανάλογα με το σημείο λιανικής πώλησης που διατίθεται.
Ως γνωστόν, τις περισσότερες φορές, οι τιμές διαφέρουν ανάμεσα στις λαϊκές αγορές, τα σούπερ μάρκετ και τα μανάβικα.
Οι επικρατούσες τιμές με ένα κλικ
Για όλους αυτούς τους λόγους οι καταναλωτές θα μπορούν με ένα κλικ να γνωρίζουν τις επικρατούσες τιμές σε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, εγχώρια και εισαγόμενα. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται οι καταναλωτές να γνωρίζουν τις επικρατούσες τιμές στα φρούτα και τα λαχανικά αλλά και το εύρος των τιμών έτσι ώστε να είναι ενημερωμένοι για το που κυμαίνονται οι τιμές των προϊόντων που επιθυμούν να αγοράσουν.
Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν έναν «οδηγό» για να μπορούν να κάνουν όσο το δυνατόν πιο συμφέρουσες τιμές. Να γνωρίζουν δηλαδή ότι εάν βλέπουν ένα μήλο να πωλείται στην ελάχιστη τιμή, τότε θα πρόκειται για ένα μήλο χαμηλής ποιότητας ενώ εάν αγοράζουν ένα μήλο με μεγαλύτερη τιμή θα ξέρουν ότι πρόκειται για ένα μήλο υψηλής ποιότητας. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ποιοι είναι οι λόγοι για παράδειγμα που καθορίζουν τις τιμές ενός μήλου έχουν να κάνουν με την ποικιλία, το μέγεθος, το χρώμα ή εάν είναι «χτυπημένο».
Και αυτό γιατί πολλές φορές κάποιοι επιτήδειοι που θέλουν να αισχροκερδήσουν πωλούν τα προϊόντα τους σε υψηλότερες τιμές προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να παραπλανήσουν τους καταναλωτές ότι πρόκειται για φρούτα και λαχανικά υψηλής ποιότητας. Εκτός όμως από τα φρούτα και τα λαχανικά θα επιχειρηθεί να υπάρχει ενημέρωση των πολιτών για τις επικρατέστερες τιμές και σε άλλα βασικά αγαθά όπως είναι το ψωμί, το ελαιόλαδο, τα ζυμαρικά, τα τυριά, τα γιαούρτια, τα όσπρια, τα απορρυπαντικά και πολλά άλλα.
Με αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές θα γνωρίζουν ουσιαστικά ποιες είναι οι επικρατέστερες τιμές, ποιες είναι οι ελάχιστες, έτσι ώστε να επιδιώκουν να αγοράσουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε αυτές τις τιμές αλλά και ποιες είναι και οι υψηλές τιμές έτσι ώστε να φροντίζουν να αποφεύγουν την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις