Τι ανέφεραν οι εκπρόσωποι της Ένωσης για ακρίβεια, προσφορές και περιθώριο κέρδους

Του Δημήτρη Χριστούλια 

«Και το 2024 θα σημειωθούν ανατιμήσεις σε προϊόντα οι οποίες όμως θα είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με αυτές που έγιναν με τον τελευταίο ενάμιση χρόνο», ανέφεραν κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου οι εκπρόσωποι της Ένωσης Σουπερ Μάρκετ Ελλάδας σε ερώτηση του FoodLife.

Επισήμαναν μάλιστα ότι ήδη εδώ και δύο μήνες οι ανατιμήσεις που γίνονται αλλά σε μικρότερο βαθμό, προσθέτοντας ότι υπάρχουν προϊόντα οι τιμές των οποίων αυξάνονται εξαιτίας διεθνών συγκυριών όπως για παράδειγμα στο ελαιόλαδο και πρόσθεσαν ότι οι προοπτικές για την πορεία των τιμών τους επόμενους μήνες είναι καλές αλλά δεν θα επιστρέψουν στα επίπεδα που ήταν πριν από δύο χρόνια.

Προσφορές 

Ο πρόεδρος της Ενωσης Σουπερ Μάρκετ Ελλάδας Αριστοτέλης Παντελιάδης και ο γενικός διευθυντής Απόστολος Πεταλάς αναφέρθηκαν σε μια σειρά από θέμα, όπως στις προσφορές και στους περιορισμούς που υπάρχουν εδώ και περίπου 2 χρόνια στην πώληση των προϊόντων με συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους.

Αναφορικά με τις προσφορές σημείωσαν ότι «στην Ελλάδα παραγίνεται με τις προσφορές. Αυτό όντως δεν είναι λογικό. Σε τέτοια έκταση δεν συμβαίνει πουθενά στην Ευρώπη. Χρειάζεται εκλογίκευση και φυσικά όχι κατάργηση των προσφορών». Στο θέμα για τους περιορισμούς στο μικτό περιθώριο κέρδους ο πρόεδρος της Ένωσης τόνισε ότι  «δεν ξέρουμε αν βοηθάει τους καταναλωτές το μέτρο του περιθωρίου κέρδους. Δημιουργεί δυσλειτουργίες και στην εμπορική πολιτική. Η δουλειά μας είναι να ασκούμε εμπορική πολιτική. Δεν ωφελεί τους καταναλωτές η παράταση του μέτρου».

Η λίστα 

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως έχει γράψει το FoodLife εντός Ιανουαρίου αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές σε 100 προϊόντα, όπως φρέσκοι χυμοί από 20% έως 55%, κρασιά έως 19%, κονσέρβες έως 14%, κριτσίνια έως 10%, όσπρια και ρύζι έως 10%, μπάρες δημητριακών 9%, δημητριακά για πρωινό έως 8%, πατατάκια έως 8%, κατεψυγμένα λαχανικά περίπου 8%, αλλαντικά έως 8%, σοκολατοειδή έως 8%, φυστικοβούτυρο έως 6%, βαλσάμικο και μηλόξυδο από 2,9% έως  5,6%, προϊόντα προσωπικής υγιεινής έως 5% και γαλακτοκομικά 3,7%.

Οι νέες ανατιμήσεις αναμένεται να έχουν περάσει σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος Ιανουαρίου ανάλογα και με τα  αποθέματα που έχουν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις αποθήκες τους. Σημειώνεται ότι πρόκειται για αυξήσεις που θα γίνουν από μεμονωμένες εταιρείες που παράγουν ή εμπορεύονται τα συγκεκριμένα προϊόντα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις