Εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού»: Έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας οι ανακοινώσεις
Τι δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης για το χριστουγεννιάτικο «καλάθι»
Το μέτρο για το εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού» επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 λέγοντας παράλληλα πως το αργότερο έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα γίνουν οι ανάλλογες ανακοινώσεις.
«Είμαστε στις διαπραγματεύσεις γιατί αυτό που συζητάμε είναι πρώτον, ποια προϊόντα θα μπουν στο εορταστικό “καλάθι του νοικοκυριού” που πάνω κάτω τα έχουμε συμφωνήσει, αλλά δεύτερον, θα πρέπει πριν τα ανακοινώσουμε να έχουν δέσμευση οι αλυσίδες για τη διαθεσιμότητα γιατί όταν μπαίνει κάτι στο καλάθι, θα πρέπει να το βρίσκει ο καταναλωτής» σημείωσε ο υπουργός.
Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε πως το μέτρο είναι αποτελεσματικό και βοηθάει τους καταναλωτές παραθέτοντας στοιχεία: «Η αξία συνολικά των καλαθιών από την πρώτη εβδομάδα σε όλες τις αλυσίδες είναι σήμερα σημαντικά χαμηλότερη. Υπάρχει αλυσίδα που την πρώτη εβδομάδα είχε καλάθι συνολικής αξίας περίπου 150 ευρώ και την τέταρτη εβδομάδα συνολικής αξίας κάτω από 100 ευρώ, δηλαδή ένα τρίτο χαμηλότερα».
Ταυτόχρονα, έδωσε απαντήσεις σχετικά με τις ανησυχίες για άνοδο των τιμών στα προϊόντα εκτός “καλαθιού”: «Σχετικά με την ανησυχία ότι θα ανέβουν οι τιμές έξω το καλάθι και θα πέσουν μέσα στο καλάθι, ούτε αυτό έχει συμβεί» συμπλήρωσε ο υπουργός Ανάπτυξης. «Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι και οι τιμές έξω από το καλάθι έχουν συγκρατηθεί, γιατί ακριβώς καμία βιομηχανία δεν θέλει να έχει πολύ μεγάλη απόσταση από το καλάθι, γιατί φοβάται ότι θα χάσει τον πελάτη. Άρα το καλάθι λειτούργησε ως ένα εργαλείο συνολικής συγκράτησης των τιμών» ανέφερε χαρακτηριστικά. Αυτό συμβαίνει, εξήγησε ο Υπουργός, διότι ενθαρρύνει τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων και δεν επιτρέπει στις αλυσίδες με μεθόδους μάρκετινγκ να κρύψουν τι κάνουν ακριβώς με τις τιμές. «Έχουμε φτιάξει έναν αλγόριθμο τον οποίο έχουμε στείλει σε όλες τις αλυσίδες σουπερμάρκετ από πριν, τον έχουν συμφωνήσει όλοι. Με αυτό τον τρόπο οι αλυσίδες μεταξύ τους έχουν μπει μεταξύ τους σε έναν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό» ανέφερε.
Διαβάστε επίσης: «Καλάθι του νοικοκυριού»: Πάνω από 90.000 καταναλωτές έχουν δημιουργήσει τα δικά τους «καλάθια»
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις