Έρευνα ΣΕΛΠΕ: Πόσα θα ξοδέψουν οι καταναλωτές την Black Friday
1 στους 5 δηλώνει πως θα ψωνίσει αυτήν την περίοδο
Με ανυπομονησία φαίνεται πως περιμένει μια μερίδα των καταναλωτών την Black Friday για να πραγματοποιήσει αγορές. Ο δύσκολος χειμώνας που έχει ήδη ξεκινήσει έχει περιορίσει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών με αποτέλεσμα πολύ να περιμένουν αυτήν την μικρή περίοδο εκπτώσεων για να προμηθευτούν όσα έχουν ανάγκη. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, 1 στους 5 καταναλωτές δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει αγορές την Black Friday με το ποσοστό αυτό να είναι μεγαλύτερο στα άτομα ηλικίας 25-35 με το 32% (1 στους 3) να δηλώνει πως θα επιδοθεί σε ψώνια αυτήν την περίοδο.
Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%. Επίσης είναι 2 φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της black Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσου δεν είναι.
Έρευνα: Πόσα θα ξοδέψει ο μέσος καταναλωτής την Black Friday
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Black Friday μπορεί να πραγματοποιείται στις 25 Νοεμβρίου αλλά πολλά καταστήματα έχουν ξεκινήσει ήδη εκπτώσεις γεγονός που δίνει παράταση στην αγοραστική κίνηση. Όσον αφορά το πόσα θα ξοδέψουν οι καταναλωτές που θα επιλέξουν να ψωνίσουν αυτές τις ημέρες, η συνολική δαπάνη εκτιμάται σε 146€ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.
Για τα Χριστούγεννα φαίνεται να προετοιμάζονται ωστόσο οι καταναλωτές, με το 7% όσων θα κάνουν αγορές την Black Friday να δηλώνουν ότι πρόκειται για γιορτινά ψώνια.
Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο του Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου.
Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις