Έρχεται «καλάθι νοικοκυριού» σε όλα τα προϊόντα
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχεδιάζει παρεμβάσεις και σε άλλα καταναλωτικά είδη για να συγκρατηθούν οι τιμές
Του Δημήτρη Χριστούλια
Να επεκταθεί το «καλάθι του νοικοκυριού» και σε άλλα προϊόντα σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με στόχο να δοθεί η δυνατότητα σε ευάλωτες οικονομικά ομάδες να έχουν πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα καταναλωτικών αγαθών, που θα πωλούνται σε προσιτές τιμές. Μετά την «πρεμιέρα» του «καλαθιού του νοικοκυριού» από τα σούπερ μάρκετ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξετάζει την επέκταση του μέτρου και σε άλλα καταναλωτικά αγαθά.
Αν και ορισμένοι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου επισημαίνουν ότι είναι δύσκολο να δημιουργηθούν αντίστοιχα «καλάθια των νοικοκυριών» σε άλλα προϊόντα, σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο διαλόγου, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή έτσι ώστε να υπάρξουν ανάλογες παρεμβάσεις με αυτή που έγιναν από τα σούπερ μάρκετ και σε άλλους τομείς του λιανεμπορίου όπως είναι τα κρεοπωλεία, τα αρτοποιεία, τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «πρώτα απ’ όλα πρέπει να δούμε πώς θα κινηθεί το καλάθι του νοικοκυριού που ξεκίνησε την περασμένη Τετάρτη από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Είναι μια παρέμβαση που για πρώτη φορά υλοποιείται στην χώρα μας. Από κει και πέρα θα δούμε εάν μπορεί να εφαρμοσθεί κάτι ανάλογο σε όσο το δυνατόν περισσότερους προϊόντα, έτσι ώστε να μπορούν να τα βρουν οι καταναλωτές να τα αγοράζουν σε προσιτές τιμές». Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης έχει ξεκινήσει ήδη μια σειρά επαφών με εκπροσώπους παραγωγικών και εμπορικών κλάδων προκειμένου να διαπιστώσει εάν μπορούν να ληφθούν ανάλογες πρωτοβουλίες όπως έγινε με τα σούπερ μάρκετ και τις βιομηχανίες τροφίμων.
Από τις συναντήσεις προκύπτει ότι υπάρχουν επαγγελματικοί κλάδοι όπως είναι αυτοί των κρεοπωλών που καλοβλέπουν το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν και εκείνοι με την σειρά τους μέσα στα καταστήματά τους ένα «καλάθι νοικοκυριού» με προσφορές στα προϊόντα που πωλούν. Σημειώνεται ότι στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν από το «καλάθι του νοικοκυριού» κοτόπουλο και χοιρινό κρέας. Υπάρχουν όμως και άλλα είδη κρέατος όπως το μοσχάρι, τα μπιφτέκια, ο κιμάς και άλλα. Οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις προσπαθούν όλο αυτό το διάστημα να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε χαμηλές τιμές, με στόχο να αναθερμανθεί η αγοραστική κίνηση. Προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται προσφορές από αρκετά καταστήματα ενώ από τις 25 Νοεμβρίου ξεκινά και η περίοδος της BlackFriday, όπου θα πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές μια ευρεία γκάμα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων.
Τα «αγκάθια»
Οι προσπάθειες που θα γίνουν το επόμενο διάστημα για να συγκρατηθούν ή και να μειωθούν οι τιμές σε ορισμένα προϊόντα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από εξωγενείς παράγοντες. Επίσης, στα οπωροπωλεία είναι δύσκολο επίσης να δημιουργηθεί «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς σε πολύ μεγάλο βαθμό, ιδιαίτερα τον χειμώνα, οι τιμές φρούτων και λαχανικών εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες. Πέρα όμως από τις δυσκολίες που υπάρχουν, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο έτσι ώστε να βρεθούν τρόποι για να συγκρατηθούν οι τιμές σε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα.
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις