Για δύσκολα Χριστούγεννα προετοιμάζονται οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές
Η μεγαλύτερη πτώση της δεκαετίες προβλέπεται για τις χριστουγεννιάτικες πωλήσεις
Tης Αμαλίας Σοφιανοπούλου
Για τα χειρότερα Χριστούγεννα της τελευταίας δεκαετίας ετοιμάζονται οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές, καθώς οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους την ίδια στιγμή που τα λειτουργικά κόστη αυξάνονται διαρκώς.
Παρά το γεγονός ότι άντεξαν δύο Χριστούγεννα κάτω από κοινωνικούς περιορισμούς λόγω την πανδημία του COVID-19, φαίνεται πως αυτήν την χρονιά τα νοικοκυριά θα ξοδέψουν λιγότερα κατά την εορταστική περίοδο, τόσο σε δώρα όσο και σε κοινωνικές συναναστροφές, καθώς ο διψήφιος πληθωρισμός μειώνει την αγοραστική τους δύναμη.
Τι βλέπουν οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές για τα φετινά Χριστούγεννα
Σύμφωνα με το Reuters, στη Γερμανία, η ένωση λιανικής HDE προβλέπει την μεγαλύτερη πτώση στις χριστουγεννιάτικες πωλήσεις από το 2007, με τις λιανικές πωλήσεις κατά την κρίσιμη περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου να σημειώνουν πτώση 4% σε ετήσια βάση.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια σειρά από έρευνες δείχνουν ότι ο μέσος Βρετανός σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα φέτος τα Χριστούγεννα. Εάν η απότομη πτώση των λιανικών πωλήσεων του Σεπτεμβρίου επαναληφθεί τον Δεκέμβριο, θα ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα από τότε που ξεκίνησαν οι συγκριτικές μετρήσεις το 1989.
Την ίδια στιγμή, το 68% των καταναλωτών στην Ιταλία σχεδιάζει να μειώσει τις αγορές από τώρα έως το τέλος του έτους και σχεδόν οι μισοί σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες για δώρα Χριστουγέννων, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη τον Οκτώβριο από την ιταλική ένωση μικρών λιανικών Confesercenti και το ινστιτούτο δημοσκοπήσεων SWG.
Η ίδια εικόνα παρατηρείται και στην Ελλάδα όπου, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι λογαριασμοί τροφίμων, καυσίμων, ρεύματος και ενοικίου έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη του 68% των Ελλήνων σε σύγκριση με το 2019.
Μια ισπανική ένωση μεγάλων εταιρειών καταναλωτικών αγαθών σε μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 77% των λιανοπωλητών στην Ισπανία, προσπαθούν να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα προκειμένου να διατηρήσουν τις τιμές σταθερές.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα Focus Bari: Ποια προϊόντα καταναλώνουν λιγότερο οι Έλληνες λόγω ακρίβειας
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις