Γιατί οι καταναλωτές προτιμούν τα υπερ-μάρκετ για τις αγορές τους
Η ανάπτυξη των υπερ-μαρκετ ήταν στο 13,4% το α΄ εξάμηνο όταν συνολικά ο κλάδος είχε 8,7%
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σχέση με τους υπόλοιπους τύπους σούπερ μάρκετ εμφανίζει το πρώτο εξάμηνο του έτους η κατηγορία των υπερ-μάρκετ, δηλαδή των καταστημάτων άνω των 2.500 τ.μ .
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ συνολικά ο κλάδος εμφάνισε αύξηση σε αξία πωλήσεων κατά 8,7%, την ίδια στιγμή που η ανάπτυξη των hypermarkets ήταν στο 13,4%. Τα μικρά σούπερ μάρκετ ακολούθησαν με αύξηση της τάξεως του 9,7%, τα πολύ μικρά (superettes) με άνοδο κατά 8,9% και τα μεγάλα καταστήματα (από 1000 έως 2.499 τ.μ.) με 6,5%.
Η τάση αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές εν μέσω ακρίβειας κυνηγούν τις προσφορές και στα πολύ μεγάλα καταστήματα έχουν πιο πολλές επιλογές και τη δυνατότητα να βρουν περισσότερα προϊόντα που πωλούνται υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας, σε σχέση με τα μικρότερα καταστήματα.
Από την πλευρά τους λιανέμποροι και προμηθευτές φαίνεται να αυξάνουν τις προωθητικές ενέργειες στα επώνυμα προϊόντα κατά τους 6 πρώτους μήνες του 2023, την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για να μειώσουν το κόστος, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία στο εξάμηνο καταγράφεται ποσοστό της τάξεως του 69,3% επί του συνόλου, στα επώνυμα προϊόντα που πωλήθηκαν υπό το καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2022 ήταν στο 67,8% και το 2021 στο 65,1%.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις