Ιδιωτική ετικέτα: Πώς έφτασε να αποτελεί το 17,7% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ
Το «ράλι» για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίστηκε και τον πρώτο μήνα του 2023
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Στα επίπεδα του 2012, εν μέσω τότε οικονομικής κρίσης, έφτασε τον Ιανουάριο του 2023 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των συνολικών πωλήσεων, σε αξία, των σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων IRI τον πρώτο μήνα του νέου έτους διαμορφώθηκε στο 17,7% όταν αντίστοιχα το 2022 βρισκόταν στο 16,3% και το 2021 στο 14,8%.
Το ρεκόρ για την ελληνική αγορά είχε καταγραφεί το 2014 με μερίδιο 19% ενώ τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις τους ακολουθούσαν πτωτική πορεία. Με το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης και την άνοδο των τιμών στο ράφι το 2022 παρατηρήθηκε εκ νέου στροφή των καταναλωτών προς τα private label προϊόντα που αποτελούν οικονομικότερες επιλογές στις αγορές τους, ενώ σε μεγάλο ποσοστό αυτά, μπήκαν και στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Τον πρώτο μήνα του 2023 η ανοδική αυτή τάση συνεχίζεται με την ανάπτυξη των πωλήσεων της ιδιωτικής ετικέτας να φτάνει το 21,3% και την ΙRI να επισημαίνει μάλιστα πως η ανάπτυξη των PL είναι σχεδόν 5 φορές υψηλότερη από εκείνη των επώνυμων προϊόντων.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις