Οnline αγορές: Από 50 έως 100 ευρώ τον μήνα ξόδεψαν οι Έλληνες για προϊόντα μόδας το 2023
Το 65% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές σε σχέση τα φυσικά καταστήματα, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα Fashion (Re)search) από το GLAMI
Σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων e–shoppers κατά τη διάρκεια του 2023, συγκριτικά με το 2022, στο πλαίσιο της ετήσιας ανασκόπησης Fashion (Re)search του GLAMI.
Το μεγαλύτερο ποσοστό (46.8%) των συμμετεχόντων επέλεξε να διαθέσει 50-€100€ μηνιαίως σε ηλεκτρονικές αγορές μόδας το 2023. Συγκεκριμένα, το 65.9% δαπάνησε λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια σε σχέση με το 2022, αφού η πλειοψηφία (45.5%) θεώρησε πως οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ. Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69.8% των Ελλήνων e–shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται το GLAMI και συμμετείχαν στην έρευνα – Τσεχία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία.
Ιδιαίτερη αύξηση τιμών στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ παρατήρησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2023. Συγκεκριμένα το 45.5% απάντησε πως οι λιανικές τιμές στον χώρο της μόδας αυξήθηκαν κατά πολύ – μόνο το 9.2% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI θεωρεί πως παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο – με το 34,8% των Ελλήνων e–shoppers να επενδύσει λιγότερο σε premium ή ανώτερης ποιότητας προϊόντα.
Hey, big spenders – ή και όχι
Ο ορισμός ενός αυστηρού budget ήταν κυρίαρχη τάση στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων για το 2023 όσον αφορά στα προϊόντα μόδας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα μόδας Fashion (Re)search του GLAMI. Το 46.8% των Ελλήνων δαπάνησε 50-100€ μηνιαίως, το 19.3% μεταξύ 100€-200€ και μόνο ένα 5,3% μπόρεσε να ξοδέψει 200-300€ τον μήνα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως ένα ποσοστό της τάξης του 18.7% διέθεσε λιγότερα από 50€ τον μήνα σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι ίδιες αγοραστικές συνήθειες επικράτησαν και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται το GLAMI με εξαίρεση τη Βουλγαρία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (30.3%) στο πλαίσιο της έρευνας του GLAMI απάντησε πως διέθεσε 100-200€ τον μήνα για αγορές μόδας.
Μείωση εξόδων και εξοικονόμηση budget
Πώς κατάφεραν οι Έλληνες καταναλωτές να κρατήσουν χαμηλά τον προϋπολογισμό για ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ το 2023; Κάνοντας σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα «απαραίτητα» (56.5%) ή αγοράζοντας μόνο προϊόντα σε έκπτωση (41.1%). Ένα μικρότερο πσοοστό 20.7% επέλεξε να αγοράσει λιγότερο premium ή ακόμη και second hand προϊόντα (4.6%).
Άνεση και προϋπολογισμός είναι το «κλειδί»
Στη σχετική ερώτηση της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI, το 69.8% των Ελλήνων που επιλέγουν τις διαδικτυακές αγορές μόδας κατέδειξε ως βασικό παράγοντα τις χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τα e–shops. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι εξοικονομούν χρόνο εφόσον δεν χρειάζεται να μετακινηθούν (60.7%) καθώς και η προσφορά περισσότερων διαθέσιμων επιλογών όσον αφορά στα brands και τις τάσεις που μπορούν να ανακαλύψουν online (53.3%). H δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και των διαδικτυακών προσφορών αποτελεί επίσης κίνητρο για το 45.2% των Ελλήνων που επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο όπως και οι εκπτωτικοί κωδικοί (promo codes) που πολύ συχνά προσφέρουν τα e–shops (30.6%). Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως οι online διαφημίσεις φαίνεται να επηρεάζουν μόνο ο 5.9% των Ελλήνων e–shoppers.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις