Πασχαλινή αγορά: «Βουλιάζει» το εμπόριο
Μειωμένες έως και 30% είναι οι φέτος οι πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων
Του Δημήτρη Χριστούλια
Η μεγάλη αύξηση στις δαπάνες για τρόφιμα και λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, έχει οδηγήσει στο ναδίρ τις πωλήσεις σε άλλα προϊόντα όπως είναι αυτά της ένδυσης και της υπόδησης. Πλέον πολλές εμπορικές επιχειρήσεις βλέπουν να κινούνται οι πωλήσεις τους καθημερινά σε πολύ χαμηλά επίπεδα με το μέλλον για αρκετές από αυτές να είναι αβέβαιο καθώς έχουν να επωμισθούν και τους αυξημένους λογαριασμούς.
Μιλώντας στο «FoodLife» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης επισημαίνει ότι «τόσο τον Μάρτιο όσο και τις πρώτες ημέρες του Απριλίου οι πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων είναι μειωμένες έως και 30% σε σχέση με πέρυσι, εξαιτίας της γενικευμένης ακρίβειας που έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της αγοραστικής δύναμης. Οι καταναλωτές πρώτα θα εξασφαλίσουν ότι μπορούν να αγοράσουν τρόφιμα και στην συνέχεια να δαπανήσουν χρήματα για άλλα προϊόντα».
Μάλιστα η αγοραστική κίνηση τις ημέρες αυτές μόνο πασχαλινή περίοδο δεν θυμίζει. Μπορεί να βρίσκεται σε ισχύ ήδη το εορταστικό ωράριο ωστόσο οι αγορές είναι μετρημένες και αφορά τα απολύτως αναγκαία. Ακόμη και σε καταστήματα όπως είναι της παιδικής ένδυσης και υπόδησης που αυτές τις ημέρες έχουν την τιμητική τους η αγοραστική κίνηση είναι μειωμένη προβληματίζοντας τους επαγγελματίες του κλάδου. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επηρεάσει ακόμη περισσότερο την αγοραστική συμπεριφορά με βάση την έρευνα της NielsenIQ που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο και στις αρχές Απριλίου.
Οι καταναλωτές, προκειμένου να πληρώσουν δόσεις δανείων, λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου αλλά και για να αγοράσουν τρόφιμα δηλώνουν ότι περικόπτουν τις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού, για προϊόντα τεχνολογίας και για είδη ένδυσης. Πλέον όλοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην Μεγάλη Εβδομάδα και την καταβολή του δώρου στον ιδιωτικό τομέα μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη προκειμένου να αναθερμάνουν τα ταμεία τους και να περιορίσουν τις απώλειες που έχουν εξαιτίας της πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις