Πώς άλλαξαν οι αγοραστικές συνήθειες των Ευρωπαίων την χρονιά που μας πέρασε
Λιγότερες απρογραμμάτιστες αγορές και μεγαλύτερη προσοχή στις ετικέτες
Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων και οι ελλείψεις ανησυχούν τους περισσότερους ευρωπαίους καταναλωτές, αποκαλύπτει νέα έρευνα, ενώ σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι το κόστος αυτό κατανέμεται άδικα σε ολόκληρη την ήπειρο.
Κατά την διάρκεια των εορτασμών των Χριστουγέννων, οι καταναλωτές στην Ευρώπη μειώνουν το κόστος των τροφίμων για να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις και τις αυξανόμενες τιμές, σύμφωνα με έρευνα σε 5.000 άτομα σε 10 ευρωπαϊκές χώρες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία αύξησε τις τιμές των τροφίμων στην Ευρώπη, ενώ πολλοί επισημαίνουν την άνιση διασπορά αυτού του κόστους και των κερδών που προέκυψαν από τον πόλεμο.
Τα προϊόντα στα οποία οι αγοραστές ένιωσαν ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο είναι ζωικά προϊόντα, όπως το κόκκινο κρέας (55%), τα ψάρια (52%) και τα γαλακτοκομικά (51%).
Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό οδήγησε σχεδόν τέσσερις στους 10 καταναλωτές (37%) να αγοράζουν λιγότερο κόκκινο κρέας, ενώ το ένα τρίτο αγοράζει λιγότερα ψάρια και πουλερικά (33% για τον καθένα).
Το 2021, το 7,3% του συνολικού πληθυσμού της ΕΕ δεν μπορούσε να αντέξει οικονομικά ένα γεύμα με κρέας, ψάρι κάθε δεύτερη μέρα, σύμφωνα με την Safe Food Advocacy Europe.
Ομοίως, η έρευνα με επικεφαλής τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια διαπίστωσε ότι οι αυξανόμενες τιμές των τροφίμων ώθησαν τους καταναλωτές να κάνουν «πιο συνειδητές» επιλογές αγοράς.
Με άλλα λόγια, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ελέγχουν τις τιμές περισσότερο από ό,τι πριν από την πανδημία, ενώ τέσσερις στους δέκα ισχυρίζονται ότι κάνουν λιγότερες απρογραμμάτιστες αγορές. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 35% και 26%, αντίστοιχα, από το 2020.
Οι ετικέτες παίζουν επίσης κρίσιμο ρόλο στη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς η έρευνα διαπίστωσε ότι σχεδόν 4 στους 10 αγοραστές τις χρησιμοποιούν πιο συχνά για να συγκρίνουν προϊόντα.
Συνολικά, η τάση στην Ευρώπη δείχνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι προσάρμοσαν τις αγοραστικές τους συνήθειες είτε δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στις τιμές των τροφίμων είτε κάνοντας πιο «συνειδητές επιλογές», όπως το να τσεκάρουν ετικέτες ή να αναζητήσουν «καινοτομίες στα τρόφιμα».
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις