Τι δείχνει έρευυνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ

Οι πρώτες δαπάνες που περιόρισαν οι Έλληνες καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2022, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και ακρίβειας, ήταν οι εξόδοι για φαγητό ή καφέ, οι αγορές ρούχων- παπουτσιών και οικιακών ειδών και τα ταξίδια.

Ανάγκες δηλαδή οι οποίες  θεωρούνται δευτερεύουσες σε σχέση με τις αντίστοιχες βασικές, όπως είναι δηλαδή οι αγορές των τροφίμων που αποτελούν την τελευταία δαπάνη στην οποίο συνήθως οι καναλωτές αποφασίζουν να βάλουν «μαχαίρι».

Τα στοιχεία από την έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ δείχνουν πως σε ένα ποσοστό 13,8% οι Έλληνες ξόδεψαν λιγότερα για είδη διατροφής το 2022, περιορίζοντας προφανώς τις αγορές τους, αφού την ίδια περίδο οι τιμές ανέβηκαν. Αντίθετα το 64,8% δαπάνησε περισσότερα λόγω των ανατιμήσεων.

Αναλυτικά βάσει των ίδιων στοιχείων:

  • Το 39,5% περιόρισε τις δαπάνες για εξόδους (εστιατόρια, καφέ, σινεμά κλπ)
  • Το 37,9% μείωσε τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση
  • Το 35,6% ξόδεψε λιγότερα για ταξίδια
  • Το 73,7% αύξησε τις δαπάνες για λογαριασμούς σπιτιού
  • Το 64,8% αύξησε τα έξοδα για είδη διατροφής
  • Το 60,7% αύξησε τις δαπάνες για θέρμανση
  • Το 51% αύξησε τις δαπάνες του για μετακινήσεις

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις