Σούπερ μάρκετ: Επιστρέφουν στα συνοικιακά καταστήματα οι καταναλωτές
Αυξάνεται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αλλά μειώνεται ο όγκος πωλήσεων
Tα 4,147 δισ. ευρώ άγγιξε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του έτους σημειώνοντας οριακή αύξηση 1,1%. Η άνοδος στα κέρδη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις μεγάλες ανατιμήσεις που έχουν σημειωθεί στα περισσότερα προϊόντα που βρίσκουν οι καταναλωτές στα ράφια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι τιμές τροφίμων αυξήθηκαν κατά +3,4% το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας άγγιξαν το +6% ενώ η μεσοσταθμική αύξηση τιμών στα προϊόντα για το σπίτι έφτασε το το +4,9%.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σημειώθηκαν στα γαλακτοκομικά (+6,2%), τα προϊόντα υγιεινής (+9%), τα προϊόντα καθαρισμού για το σπίτι (+5,4%) και τα προϊόντα μαγειρικής (+9%). Οι μεγαλύτερες απώλειες σε επίπεδο όγκο καταγράφηκαν στα προϊόντα σπιτιού -7,1%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας -5,4% ενώ κατά 1,5% υποχώρησαν οι πωλήσεις της κατηγορίας τρόφιμα. Στις επιμέρους κατηγορίες των τριών μεγάλων κατηγοριών, οι πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων μειώθηκαν σε όγκο 5,6%, -5,5% των κατεψυγμένων, -9,2% των αλκοολούχων και -5,2% των προϊόντων προσωπικής υγιεινής.
Ταυτόχρονα, η IRI αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την συμπεριφορά των καταναλωτών οι οποίοι φαίνεται να έχουν στραφεί στα μικρότερα συνοικιακά καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων. Οι πωλήσεις των μικρών καταστημάτων που παράγουν το 13,5% του συνολικού τζίρου και έχουν επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 6,6%. Στο +2,4% περιορίστηκε η ανάπτυξη των πωλήσεων των υπερμάρκετ το μερίδιο των οποίων αγγίζει πλέον το 14,4%. Τα μεσαία καταστήματα με επιφάνεια έως 1.000 τ.μ. και συνολικό μερίδιο 33,9% αναπτύχθηκαν με ρυθμό +0,5% και τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ. που παράγουν το 38,2% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατέγραψαν απώλειες 0,8%.
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις