Σούπερ μάρκετ: Η «ακρίβεια» οδήγησε σε άνοδο των πωλήσεων
Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκαν οι πωλήσεις
Κατά 5% αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2022, δηλαδή σε διάστημα δέκα μηνών, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Συγκεκριμένα, ο τζίρος ανήλθε στα 6,933 δισ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε φτάσει τα 6,605 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν πως ως επί των πλείστων πρόκειται για μια πληθωριστική αύξηση αφού μόνο τον Οκτώβριο μπορεί ο τζίρος των σούπερ μάρκετ να αυξήθηκε κατά 10% ωστόσο ο όγκος πωλήσεων ήταν οριακά αρνητικός στο -0,6%.
Ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά: Σε ποιες κατηγορίες αυξήθηκε η αξία των πωλήσεων και σε ποιες ο όγκος
Όσον αφορά τα συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σε αξία κατά 5,4% σε διάστημα 10 μηνών. Ταυτόχρονα, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς ο τζίρος αυξήθηκε κατά 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά κατά 1,2%.
Εξετάζοντας τους όγκους πωλήσεων, παρατηρείται μια γενικευμένη μείωση αφού ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).
Τα μικρά καταστήματα προτιμούν οι καταναλωτές
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%. Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%. Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις