Σούπερ μάρκετ: Σε ποιες αγορές έβαλαν «μαχαίρι» οι καταναλωτές
Τη μεγαλύτερη υποχώρηση σε όγκο πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατέγραψε η κατηγορία των τροφίμων
Κατά 2,5% μειώθηκαν οι πωλήσεις σε όγκο στα σούπερ μάρκετ τον πρώτο μήνα του 2023 με τους καταναλωτές να περιορίζουν πλέον ακόμη και τις αγορές βασικών αγαθών εν μέσω ακρίβειας, καθώς αντίστοιχα την ίδια περίοδο, οι τιμές αυξήθηκαν συνολικά στα ταχυκίνητα αγαθά κατά 9,8%.
Τη μεγαλύτερη υποχώρηση τον Ιανουάριο εμφάνισε η κατηγορία των τροφίμων με 2,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, καθώς πτωτικά κινήθηκαν όλες οι επιμέρους κατηγορίες με εξαίρεση τα μη αλκοολούχα και τα αλκοολούχα ποτά που είχαν αύξηση κατά 2,4% και 1,9% αντίστοιχα.
Η μεγαλύτερη πτώση στα τρόφιμα καταγράφηκε στα κατεψυγμένα με 8,2% , ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 6,7%, τα υλικά μαγειρικής με 5,6% και τα συσκευασμένα τρόφιμα με 3,2%.
Υποχώρηση κατά 2,3% καταγράφηκε και στον όγκο πωλήσεων των προϊόντων για το σπίτι (-1,3% στα καθαριστικά και -3,2 στα «άλλα προϊόντα για το σπίτι).
Αντίθετα η μοναδική κατηγορία που εμφάνισε ανάπτυξη σε όγκο πωλήσεων τον Ιανουάριο του 2023 ήταν εκείνη της υγείας και ομορφιάς με 1,2% (+ 1,3% η υποκατηγορία της προσωπικής υγιεινής).
Οι καταναλωτές πάντως συνεχίζουν να στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να περιορίσουν τις δαπάνες τους, το μερίδιο των οποίων σημείωσε νέα αύξηση κατά 21,3% και διαμορφώνεται πλέον τον Ιανουάριο του 2023 στο 17,7%.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις