Οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές στα απολύτως αναγκαία εξαιτίας της ακρίβειας

Του Δημήτρη Χριστούλια

Μειωμένες κατά περίπου 5% εκτιμάται ότι ήταν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο, σύμφωνα με πληροφορίες του FoodLife, με τις απώλειες να είναι ακόμη μεγαλύτερες για κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και να φτάνουν ακόμη και το 8%. Στελέχη αλυσίδων σούπερ μάρκετ μιλώντας στο FoodLife επισημαίνουν ότι πλέον οι καταναλωτές αναζητούν τα προϊόντα που είναι σε προσφορά και γυρίζουν την πλάτη τους σε όσα διαπιστώνουν ότι έχουν ανατιμηθεί σημαντικά ενώ πλέον έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο οι αυθόρμητες αγορές.

Παράλληλα παρατηρείται όλο και περισσότερο οι καταναλωτές να τηρούν με ευλάβεια την λίστα με τα προϊόντα που έχουν προαποφασίσει να αγοράσουν πριν επισκεφθούν ένα κατάστημα λιανικής πώλησης τροφίμων. Η εκτίμηση για μείωση των πωλήσεων κατά περίπου 5% αφορά  έναν μήνα που ο πληθωρισμός εκτοξεύθηκε στα ύψη και οι πωλήσεις ορισμένων προϊόντων, όπως το ηλιέλαιο και το αλεύρι έγιναν ανάρπαστες. Με αυτά τα δεδομένα, εάν δεν υπήρχαν ανατιμήσεις, τότε η πτώση της κατανάλωσης σε αξία θα ξεπερνούσε με κάθε βεβαιότητα το ποσοστό του 10%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της NielsenIQ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα κινηθούν φέτος πτωτικά σε ποσοστό που στο δυσμενέστερο σενάριο ενδέχεται να φτάσει το 2,6%.  Εκτιμήσεις που εάν επιβεβαιωθούν τότε θα πρόκειται για την πρώτη μείωση τζίρου στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μετά πέντε συνεχόμενα χρόνια ανοδικής πορείας.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις