Retail

Σούπερ μάρκετ: Τι σχεδιάζουν για το το 2024 οι μεγάλες αλυσίδες

Σούπερ μάρκετ: Τι σχεδιάζουν για το το 2024 οι μεγάλες αλυσίδες

Τα πλάνα των Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλου, Lidl Hellas, Μασούτη και My Market

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Νέες επενδύσεις για την επέκταση του δικτύου τους, την ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και την περαιτέρω ενίσχυση των logistics και των ψηφιακών καναλιών τους, δρομολογούν για το επόμενο διάστημα οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Πριν από την εκπνοή του 2023, δύο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Μασούτης ολοκλήρωσαν σημαντικές επενδύσεις με το άνοιγμα δύο μεγάλων καταστημάτων τους στην Αττική.

Συγκεκριμένα, η ΑΒ Βασιλόπουλος στο τέλος του Νοεμβρίου εγκαινίασε το νέο της κατάστημα 2.800 τ.μ στην Κηφισίας, κοντά στον κόμβο Αμαρουσίου ολοκληρώνοντας μία επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ. Στο πλάνο της για το επόμενο διάστημα είναι η ανακαίνιση των μεγάλων σούπερ μάρκετ του δικτύου της, με πρώτο, το μεγαλύτερο που διαθέτει, στην περιοχή του Ελληνικού, που ήδη ολοκληρώθηκε. Προσεχώς αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του και το κατάστημα που δημιουργεί η ΑΒ Βασιλόπουλος – το πρώτο- στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα στις Καρυές της Χαλκιδικής. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα έχει ανακοινώσει συνολικές επενδύσεις ύψους 181 εκατ. ευρώ για την τριετία 2023-2025, προγραμματίζοντας συνολικά 198 νέα καταστήματα (16 εταιρικά και 182 franchise).

Η Μασούτης, από την πλευρά της εγκαινίασε στις αρχές Δεκεμβρίου το πρώτο Grand Μασούτης στην Αττική, κατάστημα άνω των 2.000 τ.μ στη Γλυφάδα, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης, μία επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ. Προς το τέλος του 2024 σχεδιάζει το άνοιγμα ενός ακόμη Grand Μασούτης στην Αττική και συγκεκριμένα στις Τρεις Γέφυρες, μια επένδυση το συνολικό ύψος της οποίας θα φτάσει περί τα 40 εκατ. καθώς περιλαμβάνει, ταυτόχρονα με τη δημιουργία του σούπερ μάρκετ και οικιστικό project, με πρόβλεψη για 110 διαμερίσματα πάνω από το κατάστημα. Η Μασούτης, εντός του 2024 αναμένεται να ανοίξει ακόμη 10-12 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα ενώ το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει κάθε χρόνο περί τα 20-22 εκατ. για οργανική ανάπτυξη, χωρίς σε αυτό να υπολογίζονται ενδεχόμενες εξαγορές.

Ο ηγέτης σε επίπεδο τζίρου, Σκλαβενίτης, διατηρεί σταθερό το ύψος των ετήσιων επενδύσεών κοντά στα 60 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία εστιάζει στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού της καναλιού αλλά και του τομέα των logistics, όπως επίσης και ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου της.

Από την πλευρά της  η Lidl Hellas υλοποιεί για την επόμενη τριετία νέες επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ δίνοντας κυρίως έμφαση σε logistics αλλά και σε νέα καταστήματα στο δίκτυό της.

Τέλος για τον όμιλο Μetro ΑΒΕΕ (Μy Market), τέλος, το πλάνο των επενδύσεων για την περίοδο 2023 – 2026 φτάνει τα 280 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 50 εκατ. ευρώ αφορούσαν στο 2023. Αναμένεται να κατευθυνθούν, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση του δικτύου με νέα καταστήματα, στη δημιουργία νέου κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο αλλά και σε «πράσινες» επενδύσεις που περιλαμβάνουν και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε καταστήματα και κέντρα διανομής.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu