Τι αλλάζει με τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ
Τα νέα δεδομένα μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Δύο από τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας αφορούν στις προωθητικές ενέργειες που γίνονται στα σούπερ μάρκετ, με το αρμόδιο υπουργείο να επιχειρεί να βάλει «τάξη» σε φαινόμενα παραπλανητικών προσφορών και να επιτύχει πραγματική μείωση στις τιμές. Όλο το προηγούμενο διάστημα άλλωστε βρισκόταν σε διαρκείς συζητήσεις με τους εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος προκειμένου να καταλήξει στον τρόπο με το οποίο αυτό θα επιτευχθεί.
Το πρώτο μέτρο που ανακοινώθηκε προβλέπει τον περιορισμό των συνολικών εκπτώσεων των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30%, προκειμένου το όφελος πλέον να μεταφέρεται στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το συγκεκριμένο μέτρο θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες εκείνες στις οποίες σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις, δηλαδή σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες. Στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου σχολιάζουν σχετικά με το συγκεκριμένο μέτρο πως με την εφαρμογή του, οι εταιρείες εκείνες που έως τώρα έκαναν προωθητικές ενέργειες που «τραβούσαν» σε διάρκεια πλέον θα ”αναγκαστούν” να μειώσουν την τιμή του προϊόντος στους τιμοκαταλόγους κατά 15% και από εκεί και πέρα εάν επιθυμούν να προχωρήσουν επιπλέον σε έκπτωση ή κάποια προφορά, για παράδειγμα 1+1 δώρο.
Το δεύτερο μέτρο που αφορά στις προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, έχει ως στόχο να αποτρέψει τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Έτσι μετά τη νομοθετική ρύθμιση που έρχεται άμεσα, δεν θα επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει, για τρεις μήνες. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, αναμένεται λειτουργήσει αποτρεπτικά σε κάθε περίπτωση που μία εταιρεία σκέφτεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών. Κι αυτό, καθώς πλέον δεν θα έχει κανένα περιθώριο «αντίδρασης» μέσω προσφορών, που έως τώρα είχε τη δυνατότητα να κάνει.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις