«Βαριά» πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές
Τι προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας
Αντιμέτωποι με βαριά πρόστιμα θα βρεθούν όσοι έμποροι προχωρούν σε παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές προς τους καταναλωτές.
Κατά την ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή ή τιμή αναφοράς βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Συνεπώς κρίσιμη είναι η χαμηλότερη τιμή που προσέφερε ο έμπορος τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες κατά το χρονικό διάστημα των 30 ημερών πριν, ανεξάρτητα από το αν συνήφθη σύμβαση με καταναλωτές στην τιμή αυτή.
Όσον αφορά στην προτεινόμενη λιανική τιμή/συνιστώμενη τιμή τιμοκαταλόγου, οι έμποροι μεταξύ άλλων μπορούν να κάνουν αναφορά στο πλαίσιο της σύγκρισης τιμών, αλλά δεν μπορούν να δώσουν την εντύπωση ότι πρόκειται για μείωση τιμής. Όπως για παράδειγμα τοποθετώντας την τιμή δίπλα ή κάτω από διαγραμμένη τιμή καταλόγου. Γενικά επιτρέπεται η αναφορά «πρόσθετων» τιμών αναφοράς, όπως οι συνιστώμενες τιμές καταλόγου.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει οι πρόσθετες τιμές αναφοράς να παρατίθενται με σαφήνεια και δεν θα πρέπει να αποσπούν οπτικά την προσοχή από τη βασική υποχρεωτική τιμή αναφοράς. Επίσης, εάν η συνιστώμενη τιμή καταλόγου είναι αδικαιολόγητα υψηλή και δεν εφαρμόζεται ή δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στην πράξη, η αναφορά σε αυτή την τιμή καταλόγου μπορεί να είναι παραπλανητική καθώς δίνει την εντύπωση ότι ο καταναλωτής λαμβάνει μεγαλύτερο όφελος από ό,τι ισχύει στην πραγματικότητα.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις