Ήδη οι ελεγκτές έχουν εστιάσει στα σχολικά προϊόντα, έτσι ώστε να αποφευχθούν ανατιμήσεις

Σε ένα ιδιότυπο μπρα ντε φερ έχει επιδοθεί εδώ και λίγες εβδομάδες ο νέος υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος με τους θεσμικούς φορείς της αγοράς καθώς για την κυβέρνηση το αγκάθι της ακρίβειας αποτελεί την νούμερο ένα προτεραιότητα. Ο υπουργός τονίζει σε στενούς του συνεργάτες ότι θα πιέζει καθημερινά με εξονυχιστικούς ελέγχους μέχρι τα σούπερ μάρκετ, οι βιομηχανίες τροφίμων και οι πολυεθνικές να μειώσουν αισθητά τις τιμές των προϊόντων τους.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας 

Το μεγαλύτερο «όπλο» που έχει στα χέρια του η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για να «πολεμήσει» την ακρίβεια είναι οι έλεγχοι και τα υψηλά πρόστιμα. Εδώ και λίγες εβδομάδες οι ελεγκτές μπορούν να επιβάλλουν αυξημένα πρόστιμα σε επιχειρήσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και τα 11 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα οι ελεγκτές μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα 6 εκατ. σε όποιες επιχειρήσεις συνεχίζουν να κάνουν προωθητικές ενέργειες εφόσον προηγουμένως έχουν κάνει ανατιμήσεις και άλλα 5 εκατ. ευρώ εάν πωλούν τα προϊόντα τους με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με αυτό που τα πούλαγαν τον Δεκέμβριο 2021.

Στις συναντήσεις που κάνει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης με θεσμικούς φορείς της αγοράς έχει ξεκαθαρίσει ότι θα πρέπει να μειωθούν οι τιμές «πάση θυσία». Να πιεστούν τα περιθώρια κέρδη προς όφελος των καταναλωτών και να αυξηθούν οι προσφορές σε ταχυκίνητα προϊόντα.

Ναι μεν αλλά…

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της αγοράς στην συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό υπεραμύνθηκαν της τιμολογιακής τους πολιτικής τονίζοντας ότι οι τιμές υποχωρούν και ότι στο λιανεμπόριο για παράδειγμα τα περιθώρια κέρδους είναι εξαιρετικά χαμηλά.

Η κυβέρνηση μέσα από στοχευμένα μέτρα θέλει να καταστήσει σαφές ότι θα παρεμβαίνει με μέτρα όταν η αγορά δεν λειτουργεί σωστά, με αποτέλεσμα να πληρώσουν το «λογαριασμό» οι καταναλωτές, όπως έκανε και με την επιδότηση των τιμολογίων ρεύματος για τον Αύγουστο. Το βλέμμα» πλέον είναι στραμμένο στο φθινόπωρο και συγκεκριμένα στον Σεπτέμβριο, όπου χιλιάδες γονείς θα πρέπει να ανταποκριθούν στις δαπάνες για να αγοράσουν σχολικά είδη.

Ήδη οι ελεγκτές έχουν εστιάσει στα σχολικά προϊόντα, έτσι ώστε να αποφευχθούν ανατιμήσεις, λόγω της αυξημένης ζήτησης για τα συγκεκριμένα προϊόντα κατά την περίοδο όπου θα ανοίξουν τα σχολεία.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις