Ακρίβεια: Οι νέες συνήθειες των καταναλωτών όταν ψωνίζουν τρόφιμα
Πόσο έχουν ως βασικό κριτήριο την τιμή και πόσοι την ποιότητα
Σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει, εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών, στις συνήθειες των καταναλωτών κατά τις αγορές τροφίμων.
Η εξοικονόμηση χρημάτων αποτελεί σταθερά προτεραιότητά τους, παρότι η πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι «ψαλίδα» ανάμεσα στα δύο βασικά κριτήρια των καταναλωτών, δηλαδή ”τιμή” και ”ποιότητα”, φαίνεται να κλείνει τον τελευταίο χρόνο.
Αναλυτικά, με βάση την έρευνα, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο σε ποσοστό 57%, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση μειώνεται σε σχέση με το 69% που καταγράφηκε το 2023 και πλέον παρατηρείται επιστροφή στα επίπεδα του 2022. Η ποιότητα, από την άλλη πλευρά, αποτελεί το κύριο κριτήριο για το 27% των καταναλωτών. Ποσοστό που εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με το 16% του 2023.
Με σαφώς μικρότερα ποσοστά σε σχέση με τα παραπάνω οι καταναλωτές δηλώνουν ως πιο σημαντικό παράγοντα την υγιεινή και την ασφάλεια, τον χρόνο και την ευκολία και την προέλευση, όπως επίσης και την επωνυμία και μάρκα προϊόντων. Ως προς το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει πως στράφηκε στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – στο σύνολο των προϊόντων που ψωνίζει στα σούπερ μάρκετ- προκειμένου να αντιμετωπίσει την πίεση στο διαθέσιμο εισόδημά του, παραμένει σταθερό σε σύγκριση με το 2023, στο 39%. Παράλληλα το 42%, έναντι 49% πέρσι, δήλωσε πως άλλαξε μάρκα σε σχέση με εκείνη που αγόραζε συνήθως.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις