Κυνηγούν τις προσφορές και επιλέγουν το "ταπεράκι" οι Ευρωπαίοι

Η τελευταία εξαμηνιαία έκθεση «FMCG Demand Signals» από την IRI κυκλοφόρησε, αποκαλύπτοντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν την κρίση στο κόστος ζωής σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη πριν. Με τις πληθωριστικές πιέσεις να εντείνονται όλο το 2022, τος ασταθείς τιμές της ενέργειας και τις ελλείψεις από την πλευρά της προσφοράς που αυξάνουν ακόμη περισσότερο το κόστος, το διαθέσιμο εισόδημα, η εμπιστοσύνη και οι δαπάνες των καταναλωτών έχουν φτάσει πλέον σε επίπεδα κρίσης στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές στο να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες επαναφέροντας πρακτικές που συναντούσαμε στις δεκαετίες του 70′ και του 80′.

Αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες οι Ευρωπαίοι για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 58% έχει πλέον περιορίσει τα απαραίτητα (οδήγηση για την δουλειά ή για ψώνια, μείωση γευμάτων και μείωση της θέρμανσης) με το 35% να στρέφεται στις προσωπικές του αποταμιεύσεις και να παίρνει δάνεια για να πληρώσει τους λογαριασμούς.

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές φαίνεται πως κυνηγούν περισσότερο από ποτέ τις προσφορές. Συγκεκριμένα, το 41% αποφασίζει να αλλάξει το κατάστημα που συνήθιζε να ψωνίζει εάν δεν διαθέτει αρκετά ευρύ φάσμα προσφορών.

Την ίδια στιγμή, λίγο περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές σχεδιάζουν να παραγγείλουν λιγότερο φαγητό (51%) και το 47% σχεδιάζει να φάει λιγότερο έξω, σε εστιατόριο, μπαρ ή καφέ. Ταυτόχρονα, μια νέα τάση, που θυμίζει προηγούμενες γενιές είναι η επιστροφή στο “ταπεράκι” καθώς 34% των Ευρωπαίων δηλώνει πως σκοπεύει να μαγειρεύει στο σπίτι και να παίρνει το γεύμα μαζί του.

Διαβάστε επίσης: 

Έρευνα Focus Bari: Ποια προϊόντα καταναλώνουν λιγότερο οι Έλληνες λόγω ακρίβειας

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις