Οι Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν φέτος 190 ευρώ για χριστουγεννιάτικα δώρα προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα

Τα αγαπημένα και τα λιγότερο επιθυμητά δώρα για τους Έλληνες κατά την εορταστική περίοδο «αποκαλύπτει» έρευνα, η οποία διεξήχθη από την ευρωπαϊκή εταιρεία fintech Blackcatcard και τον διεθνή όμιλο ανάλυσης δεδομένων YouGov.

Κατά μέσο όρο, οι Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν φέτος 190 ευρώ για χριστουγεννιάτικα δώρα προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα, τοποθετώντας τους στη μεσαία κατηγορία μεταξύ των ευρωπαϊκών εθνών

Στην ερώτηση «τι είδους δώρα θα θέλατε να σας κάνουν τα Χριστούγεννα», σχεδόν οι μισοί Έλληνες (σε ποσοστό 48%) ανέφεραν τα ταξιδιωτικά πακέτα. Πρόκειται, εξάλλου, για ένα πολύ δημοφιλές δώρο ανά την Ευρώπη — το επέλεξαν επίσης οι μισοί από τους ερωτηθέντες στη Λετονία και τη Λιθουανία. Περίπου ένας στους τρεις ερωτηθέντες σε Εσθονία, Μάλτα, Γαλλία και Ιταλία δήλωσε την ίδια προτίμηση. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει στην περίπτωση της Γερμανίας και της Πολωνίας.

Το δεύτερο πλέον επιθυμητό δώρο στην Ελλάδα είναι ένα νέο smartphone (39%), το οποίο μάλιστα φιγουράρει στο top-5 σε πολλές άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Μάλτας (38%) και της Ισπανίας (32%). Το τρίτο σε σειρά δώρο που θα τύχει της δέουσας εκτίμησης από τους Έλληνες είναι ένα είδος μόδας (33%), όπως τα ενδύματα, τα υποδήματα ή τα αξεσουάρ.

Τα εισιτήρια εκδηλώσεων είναι επίσης μία ιδιαίτερα αγαπητή κατηγορία χριστουγεννιάτικων δώρων στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες: το 43% των Λιθουανών και τον Λετονών, το 37% των Εσθονών, το 27% των Ισπανών, το 25% των Γάλλων, το 24% των Γερμανών και Πορτογάλων, το 23% των Πολωνών προσδοκούν να λάβουν ένα αντίστοιχο δώρο. Ωστόσο, τα εισιτήρια εκδηλώσεων δεν μπήκαν καν στο top-5 της γιορτινής wishlist στη Μάλτα, την Ιταλία, αλλά και στη χώρα μας.

Όταν κάνουμε λόγο για τα λιγότερο αγαπημένα δώρα, σχεδόν σε κάθε χώρα οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στα gaming gadgets: από το 30% στη Γερμανία έως το 46% στη Λετονία δεν τα βρίσκουν καλή ιδέα. Οι Έλληνες μοιάζουν να συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό – το 40% των ερωτηθέντων θα αισθανόταν απογοήτευση να ξετυλίξει ένα χριστουγεννιάτικο πακέτο με τέτοιο περιεχόμενο. Τα παιχνίδια ακολουθούν ως το δεύτερο λιγότερο δημοφιλές δώρο για τους Ευρωπαίους.

Όσον αφορά την κοινωνική προσφορά, ως έναν έμπρακτο τρόπο εκδήλωσης του χριστουγεννιάτικου πνεύματος, περίπου 3 στα 10 άτομα σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα επιθυμούν να κάνουν δωρεές για φιλανθρωπικό σκοπό ή να συμμετάσχουν σε κοινωφελείς δράσεις φέτος τα Χριστούγεννα, ενώ στη Μάλτα διπλασιάζονται, αγγίζοντας τους 7 στους 10. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, το 26% των Ελλήνων και των Γάλλων εξέφρασε αυτή την ευγενική πρόθεση προς τους συνανθρώπους τους.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις