Ποιες δραστηριότητες θεωρούν σημαντικές οι Έλληνες ταξιδιώτες

Μία από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες των Ελλήνων ταξιδιωτών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό είναι το καλό φαγητό και ποτό.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες» τα ποσοστά που αφορούν στις γαστρονομικές εμπειρίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, διαμορφώνονται στο 64% για τους προορισμούς του εσωτερικού στο 57% του εξωτερικού. Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν πως η γαστρονομία αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τους ταξιδιώτες ανεξαρτήτως προορισμού.

Την ίδια στιγμή, η χαλάρωση και η ξεκούραση είναι επίσης πολύ δημοφιλής δραστηριότητα στο εσωτερικό με ποσοστό 62%, σε σύγκριση με το 23% στο εξωτερικό. Οι επισκέψεις σε αξιοθέατα είναι πιο δημοφιλείς στο εξωτερικό με ποσοστό 61% ενώ στο εσωτερικό το ποσοστό είναι μόλις 17%. Όσον αφορά τις αγορές και τα ψώνια, το 37% των ταξιδιωτών στο εξωτερικό επιλέγουν αυτή τη δραστηριότητα, σε σύγκριση με το 18% στο εσωτερικό. Οι επισκέψεις σε μουσεία και εκθέσεις είναι επίσης πιο συχνές στο εξωτερικό με ποσοστό 45% ενώ στο εσωτερικό το ποσοστό είναι 9%.

Αντίθετα, η απόλαυση της φύσης και του φυσικού περιβάλλοντος είναι πιο δημοφιλής στο εσωτερικό με ποσοστό 36%, σε σύγκριση με το 13% στο εξωτερικό. Η απόλαυση της ατμόσφαιρας της πόλης είναι μια δραστηριότητα που επιλέγεται περισσότερο στο εξωτερικό με ποσοστό 35% ενώ στο εσωτερικό το ποσοστό είναι 10%.

Το κολύμπι αποτελεί σημαντική δραστηριότητα στο εσωτερικό, με ποσοστό 31% ενώ στο εξωτερικό το ποσοστό είναι μόλις 4%. Αυτό υποδηλώνει ότι οι ταξιδιώτες προτιμούν τις εγχώριες παραλίες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Αντίθετα, η νυχτερινή ζωή, όπως τα μπαρ και τα κλαμπ, είναι σχεδόν εξίσου δημοφιλής και στους δύο προορισμούς, με το 17% των ταξιδιωτών να επιλέγουν αυτή τη δραστηριότητα στο εξωτερικό και το 16% στο εσωτερικό. Η απόλαυση της αυθεντικής, παρθένας φύσης είναι σημαντική για το 23% των ταξιδιωτών στο εσωτερικό ενώ στο εξωτερικό το ποσοστό είναι χαμηλότερο, στο 9%. Οι επισκέψεις σε πάρκα είναι πολύ πιο συχνές στο εξωτερικό, με ποσοστό 26%, σε σύγκριση με μόλις 4% στο εσωτερικό. Η ηλιοθεραπεία είναι επίσης πιο δημοφιλής στο εσωτερικό, με ποσοστό 25%, έναντι του 3% στο εξωτερικό.

Οι επισκέψεις σε αξιοθέατα και κοντινές εκδρομές προσελκύουν το 21% των ταξιδιωτών στο εσωτερικό, σε σύγκριση με το 6% στο εξωτερικό. Η επίσκεψη σε πόλεις είναι πιο συχνή στο εξωτερικό, με ποσοστό 18% ενώ στο εσωτερικό είναι 6%. Η πεζοπορία και το περπάτημα είναι πιο δημοφιλή στο εσωτερικό, με ποσοστό 15%, σε σύγκριση με το 4% στο εξωτερικό. Η απόλαυση της φιλοξενίας είναι πιο σημαντική στο εσωτερικό με ποσοστό 14% ενώ στο εξωτερικό είναι μόλις 4%.

Οι συναθροίσεις και η καλοπέραση με άλλους έχουν υψηλότερο ποσοστό στο εσωτερικό, με 15%, σε σύγκριση με το 3% στο εξωτερικό. Η επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς έχει ποσοστό 8% στο εξωτερικό και 7% στο εσωτερικό, δείχνοντας ότι αυτή η δραστηριότητα είναι σχεδόν εξίσου δημοφιλής και στους δύο προορισμούς. Η γνωριμία με τους ανθρώπους και τον τρόπο ζωής τους είναι πιο δημοφιλής στο εξωτερικό με ποσοστό 10% ενώ στο εσωτερικό είναι 4%.

Οι περιπετειώδεις εμπειρίες είναι 8% στο εξωτερικό και 4% στο εσωτερικό. Οι επισκέψεις σε θέατρα, συναυλίες και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις έχουν ποσοστό 8% στο εξωτερικό και 2% στο εσωτερικό, υποδεικνύοντας μεγαλύτερη προτίμηση για πολιτιστικές δραστηριότητες εκτός της χώρας. Η ενίσχυση της φυσικής κατάστασης είναι πιο δημοφιλής στο εσωτερικό, με ποσοστό 6%, σε σύγκριση με το 1% στο εξωτερικό. Το κολύμπι και η ηλιοθεραπεία έχουν ποσοστό 4% στο εσωτερικό και 2% στο εξωτερικό. Η απόλαυση της φύσης, του φυσικού περιβάλλοντος και του βουνού είναι πιο σημαντική στο εσωτερικό, με ποσοστό 4% ενώ στο εξωτερικό είναι 1%. Η παρακολούθηση ή η συμμετοχή σε φεστιβάλ είναι πιο δημοφιλής στο εξωτερικό, με ποσοστό 4% ενώ στο εσωτερικό είναι μόλις 1%. Η παρακολούθηση αθλητικών διοργανώσεων και αγώνων έχει ποσοστό 3% στο εξωτερικό και 1% στο εσωτερικό. Άλλες δραστηριότητες, όπως η σάουνα και οι αθλητικές δραστηριότητες, έχουν χαμηλότερα ποσοστά αλλά είναι πιο ισορροπημένα μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού.

Η μείωση του άγχους και η θαλπωρή είναι πιο σημαντικές στο εξωτερικό με ποσοστό 1% ενώ στο εσωτερικό είναι σχεδόν μηδενικές. Ορισμένες δραστηριότητες, όπως οι θεραπείες, τα προγράμματα ευεξίας και τα σπα, είναι πιο δημοφιλείς στο εσωτερικό, με ποσοστό 1%, σε σύγκριση με 0% στο εξωτερικό. Οι χειμερινές αθλητικές δραστηριότητες, όπως το σκι και η χιονοσανίδα, έχουν μικρή δημοτικότητα και στους δύο προορισμούς, με τα ποσοστά να κυμαίνονται στο 1% στο εξωτερικό. Η ποδηλασία και το μασάζ είναι επίσης πιο δημοφιλή στο εσωτερικό, με ποσοστό 1%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις