Γιαούρτι: «Πρωταθλήτρια» η ιδιωτική ετικέτα
Η ελληνική αγορά γιαουρτιού αναπτύχθηκε με ρυθμό 9,7% το 2023
Ανακατατάξεις καταγράφηκαν στην εγχώρια αγορά του γιαουρτιού το 2023, με την ιδιωτική ετικέτα να αναδεικνύεται σε «πρωταθλήτρια» στα μερίδια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana – η οποία για πρώτη συμπεριλαμβάνει και τις πωλήσεις της LIDL – το προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, η ΦΑΓΕ και η Κρι Κρι ελέγχουν αθροιστικά πάνω από 60% του όγκου της ελληνικής αγοράς γιαουρτιού, η οποία αναπτύχθηκε με ρυθμό 9,7% το 2023, φτάνοντας τα 301,6 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το παραδοσιακό γιαούρτι.
Συγκεκριμένα το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία γιαουρτιού στα σούπερ μάρκετ φτάνει στο 32,8% σε όγκο και στο 20,7% σε αξία. Η ΦΑΓΕ ακολουθεί στη 2η θέση με μερίδιο 16,2% και 18,9% αντίστοιχα. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κρι-Κρι με μερίδιο 13,8% σε όγκο και 15,2% σε αξία. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι το όφελος για την γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες είναι ακόμη μεγαλύτερο καθώς ταυτόχρονα με τα γιαούρτια που φέρουν το δικό της εμπορικό σήμα, παράγει και τα περισσότερα ιδιωτικής ετικέτας. Έτσι αν συνυπολογιστούν τα επώνυμα γιαούρτια μαζί με εκείνα τη ιδιωτικής ετικέτας το συνολικό της μερίδιο αγγίζει σχεδόν το 47% σε όγκο.
Στη σχετική κατάταξη ακολουθεί ο όμιλος Vivartia με μερίδιο 7,7% σε όγκο και 11,7% σε αξία και αμέσως μετά η Όλυμπος της οικογένειας Σαράντη.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις